Bănci și Asigurări

Băncile vor reveni la modelul clasic de atragere a depozitelor şi de creditare, dar combinat cu tehnologia

Mugur Isărescu, guvernatorul BNR: Vom avea banking modern cu telefonul, dar cu metode clasice. Revenim la formatul clasic de creditare. Foto: Mhai Dăscălescu

Mugur Isărescu, guvernatorul BNR: Vom avea banking modern cu telefonul, dar cu metode clasice. Revenim la formatul clasic de creditare. Foto: Mhai Dăscălescu

Autor: Claudia Medrega

28.05.2015, 00:04 513

Băncile ar putea să revină la un model clasic de afaceri, cu finanţări bazate pe depozite atrase de pe piaţa locală, şi la produse bancare uşor de înţeles şi de explicat, dar fără a ignora progresele tehnologice, iar noile reglementări, aşteptările clienţilor, ino­vaţia şi tehnologia, evoluţia economiei şi schimbările demografice sunt câţiva dintre factorii care vor influenţa modificarea modelului de business bancar, în viziunea bancherilor.

„Cred că suntem într-un moment în care băncile trebuie să administreze simultan problemele trecutului şi, în acelaşi timp, să găsească soluţii pentru provocările viitorului. Trăim o perioadă de schimbări dramatice, o perioadă în care trecutul, reprezentat de această criză, îşi impune cadenţa asupra deci­ziilor noastre de business. Principala transformare este la nivelul clienţilor, iar aşteptările acestora sunt principalul vector de schimbare a modelului de business“, consideră Sergiu Oprescu, pre­şedintele Alpha Bank şi preşe­dintele Asociaţiei Române a Băncilor (ARB).

Noile reglementări bancare, apă­rute în urma crizei financiare interna­ţionale, reprezintă un alt element important cu impact asupra modelului de business bancar. Oprescu consideră că devine din ce în ce mai dificil pentru băncile universale să facă faţă la multitudinea de reglementări, la costul generat de acestea, şi a amintit că este foarte important ca băncile să fie profitabile, „businessuri serioase care să-şi îndeplinească rolul de interme­diere financiară“. „Sistemul bancar trebuie să devină mai mult, să fie mai transparent în faţa clienţilor. Trebuie să ne reîntoarcem spre produse bancare uşor de înţeles şi de explicat“, a mai spus preşedintele ARB.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO