Bănci și Asigurări

BCR Asigurari: Service-urile auto cresc preturile la manopera cu 30-100%

09.02.2009, 17:39 155

Asigurarile auto Casco si RCA (raspundere civila obligatorie) ar putea deveni si mai neprofitabile anul acesta, deoarece service-urile auto au anuntat majorari ale tarifelor pentru manopera cuprinse intre 30% si 100%, afirma Eugen Stoica, directorul directiei de daune din cadrul BCR Asigurari, una dintre cele mai mari companii de pe piata de profil.

"E posibil sa creasca daunalitatea pe segmentul auto din cauza avalansei de anunturi din partea service-urilor cu privire la majorari de tarife la manopera. Cresteri ca anul acesta, intre 30% si 100%, n-au mai fost niciodata. Probabil ca dealerii incearca sa compenseze scaderile din vanzarea de piese si masini", spune Stoica. Pe de alta parte, afirma el, si pretul pieselor de schimb s-a majorat cu peste 10%.
Daunele pentru politele Casco si RCA detin cea mai mare pondere in totalul despagubirilor platite de asiguratori si reprezinta o sursa importanta de pierderi pentru multi dintre acestia.
In 2008, rata daunei la BCR Asigurari a fost de 76% pe segmentul Casco si de 93% pe RCA, ceea ce inseamna ca din 100 de lei incasati din polite Casco 76 de lei au fost platiti ca despagubire, iar la RCA suma s-a ridicat la 93 de lei. Pe Casco, 26 de masini din 100 au inregistrat daune, iar pe RCA cinci din 100.
"La RCA prima este foarte mica in comparatie cu asigurarea Casco. Daca incasezi 300-400 de lei pentru o polita si platesti o dauna de 20.000 de lei pentru ea, consumi primele de asigurare platite pentru alte 50 de polite. In tarile din UE, cred ca numai in Bulgaria asigurarea RCA este mai ieftina decat aici. In Italia sau Germania polita este de trei-patru ori mai scumpa", explica Stoica. El estimeaza ca anul acesta subscrierile BCR Asigurari pe segmentul auto vor creste cu circa 10%, mai lent decat in alti ani.
BCR Asigurari a introdus recent un nou sistem de lichidare a daunelor care functioneaza in Bucuresti si in cateva judete ale tarii (Arad, Arges, Dolj si Neamt).
Astfel, clientii care vor sa deschida un dosar de dauna pot suna la un call-center pentru a se programa la un inspector, astfel incat sa nu stea la coada in centrele de daune sau in sucursalele asiguratorului.
"Scopul nostru a fost scurtarea timpului de asteptare. Daca pana acum se statea la coada intre doua si patru ore, acum un dosar de dauna se deschide in maximum 30 de minute."
BCR Asigurari are sase centre de daune in tara, specializate pe rezolvarea daunelor auto, din care unul in Bucuresti.
In fiecare zi in centrul din Bucuresti, situat in Calea Vitan, vin peste 110 clienti pentru a solutiona daune auto.
Compania intentioneaza sa mai deschida anul acesta un centru de daune in nordul Capitalei, investitia intr-o astfel de unitate fiind de peste 100.000 de euro.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO