Bănci și Asigurări

BCR îşi trimite managerii în sucursale să vândă credite şi să încaseze facturi

BCR îşi trimite managerii în sucursale să vândă...

Autor: Corina Mirea

06.11.2014, 13:31 7651

Membrii din boardul BCR, cea mai mare bancă locală, dar şi managerii din liniile următoare (aşa-numiţii B-1 şi B-2 în limbajul specific de HR), vor fi angajaţi până la finalul anului pe poziţii de front office.

Astfel, timp de câte o săptămână, ei vor avea propriul birou într-o sucursală din Bucureşti, dar şi din ţară, unde se vor ocupa de operaţiuni precum vânzare de carduri sau credite, încasări, plăţi sau eliberare de numerar, potrivit Danei Demetrian, director executiv al diviziei de retail & private banking.

„În termeni interni, această iniţiativă se numeşte polenizare. Am pornit de la ideea că oa­menii care se ocupă de strategia băncii trebuie să înţeleagă mult mai bine realitatea relaţiei pe care o au cei din front office cu clienţii şi efortul pe care aceştia îl depun pentru a obţine anumite rezultate. Atunci când facem strategii trebuie să le adaptăm la viaţa reală, nu doar să ne rezumăm la teoria de business. Astfel că membrii din board şi managerii din liniile următoare au început, din septembrie, să petreacă câte o săptămână pe un post din front office“, explică Dana Demetrian.

Ea a participat ieri la evenimentul Sales Performance Summit, organizat de firma de training Trend Consult, unde a fost „lansată“ şi prima asociaţie a vânzătorilor profesionişti de pe plan local.

Proiectul început de BCR, menit să-i apropie pe manageri de nevoile reale ale clienţilor care trec pragul celor peste 550 de sucursale ale băncii în fiecare zi, a început în luna septembrie a acestui an, iar din 2015 membrii boardului şi directorii din subordinea lor îşi vor schimba din nou jobul.

De anul viitor, ei vor fi angajaţi timp de câte o săptămână, tot în sucursale, pe poziţii de consilieri, încercând să treacă printr-un proces complet de vânzare a unor credite, spre exemplu.

„Unii au experienţă în zona asta, au trecut şi prin front office, au fost şi consilieri, dar avem şi oameni care nu au ocupat vreodată o astfel de poziţie. Începem să primim solicitări de la ei de a participa la program pentru că îşi dau seama că îi ajută să construiască o strategie mai bună şi să vadă dacă ceea ce produc ei, dacă deciziile pe care le iau sunt aliniate la nevoile clienţilor. Este şi o ocazie bună ca cei din front office să îşi cunoască colegii şi să le arate ce ştiu. Se creează astfel un spirit de echipă“, a mai spus Demetrian.

La finalul lunii septembrie, BCR avea 7.100 de angajaţi (dintre care în jur de 3.000 implicaţi numai în activitatea de retail).

Proiectul BCR, în cadrul căruia sunt implicaţi peste 250 de manageri din conducerea celei mai mari bănci locale, este surprinzător şi prin faptul că manageri cu salarii de zeci de ori mai mari decât angajaţii din execuţie (front office) sunt nevoiţi să lucreze într-un astfel de job într-o perioadă în care clienţii băncilor au nervii întinşi la maximum. În situaţia în care, de exemplu, un vicepreşedinte de bancă are un salariu de 10.000 de euro net pe lună (adică câştigă, în medie, câte 500 de euro pe zi), acesta este nevoit să muncească (timp de o săptămână, cât durează acest program) pe un salariu zilnic de câte 20 de euro pe zi (echivalentul unui salariu mediu al unui angajat din front office, care câştigă câte 400 de euro net pe lună).

De altfel, angajaţii români sunt codaşii Europei în materie de salarii, iar în prezent un manager de top din România are un salariu de 19 ori mai mare decât un muncitor calificat, pe când această diferenţă în state precum Germania este de 1 la 5, potrivit reprezentanţilor companiilor care fac studii salariale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO