BCR Leasing, un jucător de top zece din piaţa leasingului financiar, convoacă pe 4 noiembrie adunarea generală extraordinară a acţionarilor pentru a vota reducerea capitalului social, prin diminuarea valorii nominale a acţiunilor, cu 126,8 milioane de lei, „în vederea acoperirii parţiale a pierderii contabile reportate aflate în sold la 1 ianuarie 2015“, potrivit unui convocator publicat pe site-ul instituţiei.
Capitalul ar urma să fie diminuat de la 190 mil. lei până la 63 mil. lei.
Totodată, acţionarii sunt chemaţi să voteze aprobarea utilizării primelor de emisiune în valoare de 114,8 milioane de lei şi a sumei de 77,7 milioane de lei reprezentând rezerve din profitul net din anii anteriori, în scopul acoperirii pierderii contabile reportate aflate în sold la data de 1 ianuarie 2015.
Potrivit celor mai recente date anunţate, BCR Leasing a raportat pentru pentru primul trimestru un profit net de 6,3 mil. lei(1,4 mil. euro), de nouă ori peste nivelul din aceeaşi perioadă a anului trecut, datorită creşterii cu 9% a soldului finanţărilor şi a dublării vânzărilor.
Valoarea bunurilor finanţate pe primele trei luni a fost de 123 mil. lei (28 mil. euro). Instituţia financiară nebancară (IFN) nu şi-a publicat rezultatele la finele primului semestru.
Volumul finanţărilor acordate în 2014 a fost de 315 milioane de lei (71 mil. euro).
Bogdan Speteanu, directorul general al BCR Leasing, susţinea într-o conferinţă de presă din primăvara că BCR Leasing se poziţiona pe locul trei la finele lunii martie, cu o cotă de piaţă de 8%.
La sfârşitul anului trecut, compania de leasing se poziţiona pe locul şase al clasamentului companiilor de leasing în funcţie de valoarea bunurilor finanţate, cu o cotă de piaţă de circa 6%, potrivit unor date publicate anterior de ZF.
BCR Leasing a trecut în anii de după criză printr-un proces de restructurare, de curăţare a portofoliului şi de integrare a modelului de business cu banca. Cross-sellingul cu BCR a reprezentat principalul canal de vânzare în primul trimestru, cu un volum de vânzări de 16 mil. euro, de 2,6 ori peste nivelul din aceeaşi perioadă a anului trecut. Astfel, cross-sellingul a ajuns la 60% din portofoliu.