Bănci și Asigurări

Bodo Herold, City Insurance: Vrem ca anul viitor să ajungem la o durată medie de soluţionare a unui dosar de 48 de ore

Bodo Herold, City Insurance: Vrem ca anul viitor să...

Autor: Ştefan Stan

07.11.2017, 12:51 552

În următorii ani vom vedea mai multe provocări. Toate industriile trebuie să se uite la soluţii, în condiţiile în care clienţii nu mai caută produse cum ar fi poliţele de asigurări, ci se uită la soluţii pentru problemele lor. Lumea se schimbă într-un mod dramatic, a declarat Bodo Herold, City Insurance, în cadrul unei ediţii speciale ZF Live de la Microsoft Summit 2017.

”Sper că putem să rezolvăm o serie de probleme din industira asigurărilor, unele dintre ele fiind uşor de îmbunătăţit. Spre exemplu, durata de soluţionare a unui proces. În Europa durata medie de soluţionare a unui dosar este de 3 luni. Anul viitor vrem să ajungem la o durată medie de soluţionare de 48 de ore.”

Ce a mai declarat la ZF Live:

Având în vedere datele imense pe care le au asiguratorii – şi trebuie să le aibă, pentru a putea face un pricing corect - trebuie să fie conştienţi că nu pot supravieţui fără tehnologie şi fără să investească în tehnologie.

În urmă cu 30 de ani, când venea un doar, era trimisă de mână dintr-o parte în alta, de la un birou la altul. Astăzi putem face totul digital. Dacă avem un dosar în Timişoara, îl putem trimite în numai câteva minute la Bucureşti şi putem plăti despăgubirile chiar şi în aceeaşi zi.  

Când mă uit la primii 10 asiguratori din România, toţi investesc mai mult sau mai puţin în tehnologie. Toţi asiguratorii ştiu că fără tehnologie nu au viitor. Nu pot să ştiu ce fac Axxa, Generali sau VIG în România, dar cred că se lucrează la aceste provocări. Noi la City sperăm că suntem mai în faţă şi să fim primii care intră pe deplin în această piaţă digitală.

Eu văd viitorul foarte negativ acum. Sunt trei părţi mari de asigurări în lume: cele de viaţă, care depind de ratele dobânzii, care acum sunt zero, şi nu avem dobânzi pentru asigurările de viaţă. Asigurările de viaţă sunt extrem de interesante, dar din cauza costurilor, şi a problemelor asiguratorilor multe state discută modele de stat, deci şi această industrie ar putea muri. Aşa că am putea vedea asigurări non-viaţă şi non-sănătate. Dar şi aici există o serie de riscuri, cum ar fi cele ale la automobile. Spre exemplu, un automobil autonom de la Google sau o maşină Tesla vor fi cel mai probabil asigurate de furnizor.

Cred că schimbarea pentru piaţa asigurărilor nu este o discuţie pe 20 de ani. Nu cred că pot să spun dacă este pentru următorii 5 ani. Industria asigurărilor este una dintre cele mai vechi din lume.  Asta e şi una dintre problemele din industrie, pentru că asiguratorii au impresia că pot trece peste orice se întâmplă în lume. Nu mai este cazul. Trebuie ca industria să îşi schimbe filozofia şi oferta de produse în maximum 5 ani.

Piaţa europeană a asigurărilor ar putea fi împărţită în trei regiuni: piaţa vestică, piaţa estică şi fostele ţări apropiate de Rusia. În ţările care sunt aproape de emisfera vestică vedem o dezvoltare mult mai rapidă, nu doar pe stradă, în economie, ci şi în industria asigurărilor.  

Cred că în puţin timp industria asigurărilor din Europa de Est va fi pe calea cea bună, dar depinde de piaţa Vestică şi de direcţia în care aceasta merge.

România şi Polonia sunt cele mai interesante industrii din Europa de Est.

Pentru următorii ani, în România generaţia tânără va dori să aibă o maşină. Cred că şi generaţia millennials, care acum nu pare interesată de maşini, va ajunge să cumpere la un momentdat.

Eficienţa în piaţă este foarte diferită. Dacă comparăm numărul de angajaţi din companii, în City avem un venit de 300 de milioane cu 300 de angajaţi.  

City Insurance este dornică să reinstituie procesul de creştere într-o piaţă plină de provocări. Avem multe zone unde putem porni de la zero, nu avem atât de multă prezenţă pe partea corporate.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO