Bănci și Asigurări

Brokerul de asigurări Aon a intermediat prime de 27 mil. euro în 2011

Brokerul de asigurări Aon a intermediat prime de 27 mil. euro în 2011

Valentin Ţuca, CEO al Aon România: Aşteptăm o oarecare contractare a pieţei de asigurări determinată de scăderea volumului absolut al primelor subscrise, dar şi o uşoară creştere a pieţei de brokeraj.

28.03.2012, 00:04 444

Aon România, una dintre cele mai mari companii din piaţa de brokeraj în asigurări, a intermediat în 2011 prime brute de 27 milioane de euro, cifra de afaceri a companiei fiind de aproximativ 2,5 milioane de euro, rezultatele fiind comparabile cu cele obţinute în anul anterior. Aceasta înseamnă o cotă de piaţă de circa 3,7%.

"Aşteptăm o oarecare contractare a pieţei de asigurări determinată de scăderea volumului absolut al primelor subscrise, dar şi o uşoară creştere a pieţei de brokeraj ca urmare a faptului că tot mai mulţi clienţi sunt interesaţi să-şi eficientizeze costurile cu asigurările prin angajarea unor brokeri", a declarat Valentin Ţuca, CEO al Aon România.

El precizează că anul trecut compania s-a aflat într-un proces de reorganizare, iar aşteptările sunt op­timiste şi in­ten­ţionează să aloce în continuare resurse pentru creşterea valorii businessului. Aon este specializată pe segmentul clienţilor corporate, principalii concurenţi ai companiei fiind jucători precum Marsh sau Gras Savoye.

"Pentru 2011, estimăm obţinerea unui profit net de aproximativ un mi­lion de lei (250.000 euro), dar scopul primordial a fost reorganizarea şi nu obţinerea de profit. În acest an ne aşteptăm la o creştere a profitului net ca urmare a schimbărilor operate şi a măsurilor de eficientizare puse în aplicare", a afirmat şeful companiei Aon.

În ceea ce priveşte strategia pentru acest an, Ţuca a declarat că Aon are ca obiectiv continuarea dezvoltării afacerii pe zona de corporate, dar nu exclude nici abordarea segmentului de retail.

"Strategia noastră vizează o dezvoltare a businessului pe zonele în care economia manifestă semne de dinamism, pentru că focusul nostru imediat şi primordial rămâne în zona de corporate. Oricum, este evident că fără un mediu economic dinamic nu putem vorbi de o creştere a afacerilor noastre. Chiar dacă nu avem un focus dedicat pe segmentul de retail, urmărim cu interes ce se întâmplă în acea zonă."

Şeful companiei Aon consideră că pe piaţa de asigurări este loc de foarte multe schimbări, dar ne lipseşte voinţa de a le face şi deschiderea de a-i asculta pe cei care au ceva de spus în această industrie, deşi au fost realizate progrese vizibile. "Vedem tendinţe de normalizare din punctul de vedere al reglementărilor, cum este modificarea perioadei de transfer al primelor de asigurare colectate de brokeri de la 5 zile la 15 zile. Suntem optimişti că vor urma şi alte schimbări benefice în materie de reglementare astfel încât pe de o parte să avem o piaţă sigură, iar pe de alta să avem un mediu suficient de liber pentru a ne desfăşura activitatea cu spor."

Ţuca susţine că pe alte pieţe brokerii de asigurare reţin primele între 30 şi 60 de zile, în timp ce pe piaţa locală s-a dorit imposibilul prin impunerea unui termen de numai cinci zile. Pe de altă parte, asigurătorii se plângeau în trecut că unii brokeri întârzie nejustificat transferul primelor. De altfel, CSA a sancţionat în ultimii ani mai mulţi brokeri de talie mică cu suspendarea temporară a activităţii sau retragerea autorizaţiei de funcţionare pentru o serie de nereguli, una dintre cele mai frecvente nereguli fiind nedepunerea la timp a primelor de asigurare.

Şeful companiei Aon România spune că speră să se rezolve şi faptul că brokerii de asigurări nu pot factura servicii de consultanţă de risc sau de lichidări de daune care sunt legate de esenţa activităţii lor, însă le este interzis să obţină altfel de venituri decât cele din comision, dar şi existenţa unui sistem fiscal propice protecţiei prin asigurare, astfel încât o asigurare să nu mai fie un lux, ci o necesitate.

Brokerii au căpătat o poziţie tot mai vizibilă pe piaţă în ultimii ani şi au ajuns să intermedieze aproape 40% din primele subscrise pentru că mulţi clienţi, mai ales din rândul compani­ilor, au încercat să-şi crească puterea de negociere în relaţia cu asigurătorii şi să obţină tarife mai mici.

Brokerii de asigurări au obţinut anul trecut venituri de 572 milioane de lei (135 mil. euro) din negocierea contractelor de asigurare, în creştere cu aproape 13% faţă de 2010, cu toate că volumul primelor intermediate a scă­zut cu 3%, până la 3,1 miliarde de lei (730 mil. euro).

Gradul de intermediere (ponderea primelor intermediate de brokeri în totalul subscrierilor) a fost în 2011 de 39%. Veniturile brokerilor din alte activităţi au scăzut în paralel cu 14,5% şi au ajuns la 24 milioane de lei (5,7 milioane de euro). Veniturile din alte activităţi cuprind în cea mai mare parte veniturile din regularizări de daune şi inspecţii de risc.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO