Bănci și Asigurări

Cei mai mari cinci asigurători au avut în primele opt luni 7.600 de reclamaţii de la clienţii nemulţumiţi, în creştere cu 50%

Cei mai mari cinci asigurători au avut în primele opt luni 7.600 de reclamaţii de la clienţii nemulţumiţi, în creştere cu 50%

Foto Shutterstock

Autor: Anelis Baciu

04.10.2012, 00:07 1197

Cei mai mari cinci jucători din piaţa asigurărilor generale au înregistrat un număr de peste 7.600 de reclamaţii din partea clienţilor nemulţumiţi în primele opt luni ale anului, potrivit datelor publicate de companii pe site-urile oficiale.

Numărul reclamaţiilor transmise de clienţi la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) în perioada ianuarie-august a depăşit numărul plângerilor înregistrate pe tot parcursul anului trecut, respectiv 5.100 de petiţii şi reclamaţii. La nivelul întregii pieţe au fost înregistrate în primele şase luni 5.500 de petiţii, în creştere cu aproape 60% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

CSA a emis anul acesta un ordin care obligă companiile de asigurări să facă cunoscută situaţia reclamaţiior după ce numărul plângerilor a crescut alarmant şi în paralel a sancţionat mai mulţi directori de companii.

"Derulăm acţiuni periodice de control la societăţile care înregistrează un număr în creştere al reclamaţiilor. Recent, pe baza situaţiei reclamaţiilor înregistrate la CSA în primul trimestru din acest an, autoritatea a sancţionat conducerea executivă a cinci companii de asigurare", au declarat oficialii autorităţii de reglementare.

La nivelul primelor opt luni, cele mai multe reclamaţii au fost înregistrate de Astra, companie de asigurări controlată de omul de afaceri Dan Adamescu, cu un număr de 3.370 de plângeri consemnate de la începutul anului. Din numărul total de petiţii numai 333 de reclamaţii au fost considerate neîn temeiate, restul de aproape 90% fiind soluţionate în favoarea asiguraţilor.

Astra are însă şi cel mai mare număr de clienţi, numărul contractelor aflate în vigoare la jumătatea acestui an depăşind 4 milioane. Locul secund este ocupat de Asirom, companie contrololată de asigurătorul austriac Vienna Insurance Group (VIG), care a înregistrat 1.730 de plângeri în perioada ianuarie-august 2012, din care aproximativ 31% de petiţii au fost întemeiate. Şi Omniasig, companie formată anul acesta în urma fuziunii dintre Omniasig şi BCR Asigurări, se află în topul asigurătorilor cu cei mai mulţi clienţi nemulţumiţi de gestionarea dosarelor de daună după ce austriecii au totalizat un număr de 1.650 de plângeri.

La polul opus, Allianz-Ţiriac şi Groupama sunt companiile din top cinci care au înregistrat cel mai mic număr de petiţii - 219, respectiv 228 - în primele opt luni ale anului.

Cifrele sunt şi mai mici pentru cei doi asigurători, având în vedere faptul că din totalul de plângeri formulate, cele întemeiate sunt în număr mult mai mic.

De exemplu, din cele 219 reclamaţii făcute de clienţii Allianz-Ţiriac în primele opt luni ale anului, doar 15% au fost considerate întemeiate de către CSA, în timp ce la francezii de la Groupama procentul este uşor mai ridicat, în jur de 23% reclamaţii fondate.

Cele mai multe nemulţumiri vin de la beneficiarii de poliţe de răspundere civilă auto care acuză companiile de gestionarea deficitară a dosarelor de daună.

CSA a luat anul acesta o atitudine fermă faţă de problemele din piaţa asigurărilor, în special a asigurărilor auto, pe care clienţii le reclamă pe diverse căi de mai mulţi ani. În aceste condiţii, tot mai mulţi clienţi au prins curaj şi au început să reclame pe căi oficiale aceste probleme, multe legate de plata cu întârziere a despăgubirilor datorate.

CSA a înfiinţat o linie telefonică gratuită pentru asiguraţii care solicită asistenţă pentru formularea unei petiţii. De asemenea, autoritatea de reglementare a obligat companiile de asigurări să afişeze pe site-urile proprii situaţia detaliată a reclamaţiilor primite în ultima perioadă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO