Bănci și Asigurări

Citi schimba tinta si pregateste o ofensiva pe clientela bogata de retail

Citi schimba tinta si pregateste o ofensiva pe clientela bogata de retail

Ramachandran: Nu vrem sa avem milioane de clienti si sute de unitati, pentru ca nu am putea sa asiguram calitate

07.05.2009, 00:00 46

Citibank, unul dintre cele mai mari grupuri financiare la nivel mondial, se pregateste sa lanseze in aceasta toamna operatiuni de retail complet dezvoltate pe plan local, tintind segmentele de clienti cu venituri peste medie si mari.

In cei 13 ani de prezenta pe piata romaneasca Citi s-a concentrat pe clientela corporate, in timp ce pe zona de retail a activat in ultimii ani doar pe nisa de credite de consum, printr-o divizie specializata, CitiFinancial.
"Este un moment bun din punctul nostru de vedere. Multe banci si-au incetinit acum activitatea, in timp ce noi sunt deschisi pentru afaceri, pastrand insa traditia de a ne selecta cu atentie partenerii", spune Kumar Ramachandran, 42 de ani, seful diviziei de Consumer Banking a Citi in Romania.
Americanii vor importa acum in Romania modelul international de retail banking, oferind aceste servicii sub brandul Citibank. Serviciile de retail vor fi adresate in special clientilor cu venituri peste medie si mari, care au un grad de sofisticare financiara relativ ridicat.
Citi mizeaza pe un portofoliu extins de produse, de la credite si carduri de credit, la asigurari sau alternative de investitii in fonduri mutuale si produse structurate pentru a se diferentia de concurenta deja numeroasa. Tinta Citibank pentru urmatorii cinci ani este sa ajunga la 250.000 de clienti de retail. Spre comparatie, BCR, cea mai mare banca din sistem, are aproape 4 milioane de clienti, in timp ce Volksbank - un jucator de top care s-a concentrat pe vanzarea de credite imobiliare - are peste 200.000 de clienti.
Ramachandran se afla in Romania din septembrie anul trecut, pentru a pregati ofensiva pe retail, care va fi lansata oficial in aceasta toamna.
"Modelul de distributie va fi corelat cu segmentele de clientela pe care le tintim. Nu vrem sa avem milioane de clienti si sute de unitati, pentru ca nu am putea sa asiguram calitate", spune Kumar Ramachandran. Practic, Citi va combina o prezenta teritoriala moderata cu o forta mobila de vanzari si canale de distributie la distanta - phone banking si internet banking.
Inainte de a veni in Romania, Ramachandran a condus operatiunile de retail din Rusia, unde Citi are peste 500.000 de clienti, pe care ii serveste printr-o retea de 62 de unitati, in sapte orase.
Banca va renunta la brandul CitiFinancial, iar o parte din unitatile prin care aceasta divizie opera au fost inchise la sfarsitul anului trecut. Cele care au fost pastrate vor fi reamenajate, pentru a corespunde standardelor impuse de segmentul de clientela tintit. De la CitiFinancial banca mosteneste un portofoliu de aproape 90.000 de clienti, din care insa doar o parte se regasesc in noua tinta de clientela.
Ramachandran spune ca implementarea noii strategii presupune un efort insemnat, de mai multe milioane de dolari, in conditiile in care sunt necesare investitii in sucursale, infrastructura informatica si pregatirea personalului.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO