Bănci și Asigurări

Clienţii nemulţumiţi de serviciile companiilor de asigurări, fondurilor de pensii şi de investiţii se pot adresa unei comisii speciale din cadrul ASF

Clienţii nemulţumiţi de serviciile companiilor de...

Autor: Anelis Baciu

20.07.2016, 13:28 334

Organismul de soluţionare a litigiilor în domeniul financiar non-bancar şi-a început oficial activitatea în cadrul Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) din data de 19 iulie 2016, transmite ASF. Astfel, clienţii nemulţumiţi de serviciile companiilor de asigurări, fondurilor de pensii şi de cele ale jucătorilor din piaţa de capital se vor adresa unei instituţii specializate în soluţionarea litigiilor.

Avantajul pentru consumator constă în timpul de soluţionare care va fi mai scurt decât în cazul căilor judiciare.

Rezolvarea litgiilor, atât cele interne, cât şi cele transfrontaliere, va fi gratuită, neexistând taxe judiciare de timbru sau alte taxe aferente procedurilor. Însă în cazul în care sunt solicitate expertize, traduceri de documente sau alte probe suplimentare, cheltuielile vor fi suportate de către partea care le solicită.

Operaţiunile de soluţionare vor fi realizate prin intermediul membrilor corpului de conciliatori independenţi, cu experienţă în domeniul financiar non-bancar.

Consumatorii pot accesa procedurile de soluţionare alternativă a litigiilor doar dacă fac dovada că, în prealabil, au încercat să soluţioneze disputa direct cu societatea în cauză.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO