Bănci și Asigurări

Clienţii RCA cu risc ridicat vor intra pe o platformă electronică a BAAR, iar asigurătorii vor avea la dispoziţie o zi pentru a-i prelua

Un client care a primit trei oferte peste prima de referinţă se poate adresa BAAR pentru repartizare automată printr-o solicitare prin intermediul poştei electronice la adresa riscridicat@baar.ro sau prin poşta clasică la sediul BAAR.

Un client care a primit trei oferte peste prima de referinţă se poate adresa BAAR pentru repartizare automată printr-o solicitare prin intermediul poştei electronice la adresa riscridicat@baar.ro sau prin poşta clasică la sediul BAAR.

Autor: Anelis Baciu

09.08.2017, 00:05 586

În caz contrar, repartizarea clienţilor cu risc ridicat se va face automat în funcţie de cota de piaţă rotunjită pe RCA a fiecărei companii de asigurări.

Clienţii care prezintă un risc ridicat pe seg­mentul asigurărilor auto obligatorii (RCA) şi pe care companiile nu şi-i doresc în portofoliu vor fi plasaţi pe o platformă elec­tro­nică gestionată de Biroul Asigură­to­rilor Auto (BAAR), iar asigură­torii vor avea la dis­poziţie o zi pentru a-i prelua în mod vo­lun­tar la tariful calculat de BAAR, potrivit unei decizii a Autorităţii de Supraveghere Finan­ciară (ASF).

Dacă oferta nu este preluată în termen de o zi, clientul respectiv va fi alocat automat din platforma electronică unui asigurător RCA, iar asigurătorul este obligat să încheie contractul de asigurare la cererea clientului. Un client se poate adresa BAAR pentru redistribuirea automată după ce a primit minimum trei oferte de la asigurători RCA diferiţi pentru care prima de asigurare pe un an este mai mare decât prima de referinţă.

Asigurătorii vor fi obligaţi să preia clientul cu risc ridicat la un tarif calculat de BAAR prin înmulţirea „factorului N“ cu tariful de referinţă va­lidat de ASF. „Factorul N“ urmează să fie cal­­culat de BAAR pe fiecare segment de risc şi tre­­buie aprobat de autoritatea de supra­veghere. Procedura de gestionare a clienţilor cu risc ridicat prevede două metodologii de calcul al „factorului N“.  Prima metodă de calcul ia în calcul prima de risc din tariful de referinţă (prima rezultată după luarea în calcul a daunei medii şi a frecvenţei medii), iar cea de a doua ia în calcul prima comercială folosită de asigurători (prima care include şi cheltuielile asigurătorilor). Factorul NN va fi egal cu valoarea cea mai mică reieşită din aplicarea celor două metodologii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO