Asigurătorii ar trebui să vină cu produse noi şi sunt nevoiţi să atace şi alte segmente de piaţă în afara celor tradiţionale, dacă vor creşterea afacerilor în anii următori. Aceasta a fost principala concluzie a conferinţei pe tema asigurărilor organizată ieri la Iaşi de ZF în parteneriat cu Omniasig. În acest contex poliţele de sănătate au fost identificate ca principalul motor de creştere al pieţei atât de către asigurători, cât şi de către autorităţile publice.
„Asigurătorii trebuie să vină cu produse noi pe piaţă. Nimeni nu se gândea acum 20 de ani de exemplu la asigurări de viaţă, cu toate acestea astfel de produse au fost puse pe piaţă şi sunt cumpărate. Este loc de creştere şi pe segmentele tradiţionale, dar creşterea va veni din zone noi, precum asigurările de sănătate, asigurările împotriva riscului de neîncasare a creanţelor“, a declarat Mişu Negriţoiu, preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF).
Cea mai mare parte a afacerilor companiilor locale de asigurări generale din prima jumătate a anului, aproximativ 70%, echivalentul a 2,5 mld. lei a fost raportată pe clasele de asigurări auto (RCA şi Casco).