Bănci și Asigurări

Creşterea tarifelor RCA şi cross-sellingul au ajutat Asirom să revină pe profit în 2016 cu un rezultat brut de 3,9 mil. lei

Juraj Lelkes, CEO al Asirom: 2016 a adus schimbări importante la nivelul Asirom. Am înregistrat cea mai mare creştere a primelor brute subscrise din cadrul VIG şi am reuşit să obţinem profit, lucru care nu s-a mai întâmplat din 2012.

Juraj Lelkes, CEO al Asirom: 2016 a adus schimbări importante la nivelul Asirom. Am înregistrat cea mai mare creştere a primelor brute subscrise din cadrul VIG şi am reuşit să obţinem profit, lucru care nu s-a mai întâmplat din 2012.

Autor: Anelis Baciu

20.04.2017, 00:07 395

Asirom nu a mai înregistrat profit din 2012, iar în perioada 2013-2015 pierderile agregate au cumulat 314 milioane de lei, aproape 70 milioane de euro, acţionarul austriac VIG fiind nevoit să susţină compania.

Asirom, a doua cea mai mare companie de asi­gurări auto obli­gatorii (RCA) din piaţa locală, deţinută de grupul austriac Vienna Insurance Group, a reuşit să revină anul trecut pe profit, rezultatul brut conform standardelor internaţionale de contabilitate IFRS însumând 3,93 milioane de lei (870 mii euro). Asirom nu a mai înregistrat profit din 2012, iar în perioada 2013-2015 pierderile agregate au cumulat 314 milioane de lei, aproape 70 milioane de euro.

„2016 a adus schimbări importante la nivelul Asirom. Am înregistrat cea mai mare creştere a primelor brute subscrise din cadrul VIG şi am reuşit să obţinem profit, lucru care nu s-a mai întâmplat din 2012. Creşterea de 24% raportată de VIG în România anul trecut a fost generată în principal de avansul cu 45% al subscrierilor Asirom, până la un miliard de lei“, a declarat Juraj Lelkes, CEO al Asirom.

Principalii factori care au determinat revenirea pe profit a Asirom în 2016 au fost majorarea tarifelor în piaţă ca urmare a ieşirii Astra Asigurări, precum şi intensificarea  activităţii de cross-selling (vânzări încrucişate), potrivit oficialilor companiei. Cross-sellingul în cazul Asirom a însemnat atragerea de clienţi pe linia RCA cărora compania le-a vândut apoi şi poliţe facultative, poliţe care generează profit.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO