Bănci și Asigurări

Un bucureştean a reuşit să obţină o reducere record a costului creditului prin negocieri cu banca: aproape 39.000 de euro şterşi din suma de plată

Un bucureştean a reuşit să obţină o reducere record...

Autor: Roxana Rosu

11.12.2018, 10:00 12439

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a soluţionat cel mai important caz din punct de vedere valoric, un client din Bucureşti obţinând o reducere  de aproape 39.000 euro a costului creditului în urma negocierii cu banca.

Astfel, prin procedura desfăşurată în cadrul CSALB, consumatorului i-a fost anulată perceperea pe viitor a comisionului de administrare, în cuantum de 35.000 de euro, plus restituirea comisionului de acordare a creditului, în valoare de 3.770 de euro.

Astfel, costul creditului pentru acest consumator a scăzut cu 38.770 de euro.

“Dacă până acum cea mai mare sumă de care a beneficiat un consumator a fost de 20.000 de euro, într-un caz social, astăzi vorbim despre un caz în care valoarea beneficiilor aproape că s-a dublat. Creşterea sumelor pe care instituţiile financiar-bancare le scad din sold sau din costul creditelor reprezintă dovada faptului că băncile sunt dispuse să negocieze cu adevărat condiţii mai bune pentru consumatori, în scopul continuării relaţiilor contractuale cu aceştia şi pentru rezolvarea litigiilor pe cale amiabilă, iar nu în instanţă“, a spus Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare CSALB.

Soluţia a fost propusă de conciliatorul Marieta Avram, după trei luni de discuţii cu ambele părţi implicate, banca şi consumatorul.

“Este un caz special prin valoarea mare a creditului, prin faptul că acest consumator nu se încadra în dispoziţiile legii dării în plată, ceea ce însemna că, din punct de vedere judiciar, consumatorul nu avea alte alternative decât calea negocierii. Dar, pentru că acest credit a fost acordat pe o perioadă foarte mare, soluţia propusă a fost de a rezolva în acest moment doar o parte dintre problemele ridicate. Restul, pot fi rezolvate într-o altă etapă de negociere, prin intermediul CSALB”, a spus Marieta Avra,/

Acesta este al doilea caz soluţionat favorabil prin intermediul CSALB. În primul caz, o altă banca a fost dispusă să închidă creditul şi să şteargă soldul rămas, în valoare de 18.000 de euro. Conciliatorul care a propus soluţia în acea situaţie a fost Roxana Mustăţea.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO