Allianz-Ţiriac, cea mai mare companie de asigurări din piaţa locală, precizează că profitul obţinut pe segmentul asigurărilor auto anul trecut a fost realizat exclusiv din vânzarea de poliţe facultative Casco, în timp ce vânzarea de asigurări auto obligatorii (RCA) a continuat să genereze pierderi. ZF a scris la începutul acestei săptămâni că Allianz a avut un rezultat tehnic pozitiv pe segmentul asigurărilor auto (Casco şi RCA) în valoare de 19,4 milioane de lei, de circa trei ori mai mare decât profitul tehnic înregistrat în 2015.
Poliţele Casco din portofoliul Allianz-Ţiriac au adus un profit de 36,2 milioane de lei în 2016, în timp ce asigurările RCA au generat pierderi de 16,8 milioane de lei, potrivit cifrelor transmise de companie. Deşi segmentul RCA a continuat să fie neprofitabil pentru Allianz-Ţiriac şi în 2016, asigurătorul spune că pierderile s-au mai restrâns.
„Pierderea la nivelul segmentului RCA s-a diminuat în 2016 faţă de 2015, însă acest rezultat a fost obţinut pe fondul unei pieţe libere în primele 10 luni ale anului, când tarifarea RCA s-a realizat în mod corect, ţinând cont de profilul de risc al fiecărui asigurat. În egală măsură, precizăm faptul că rezultatele înregistrate în 2016 pe segmentul auto nu au fost influenţate de modificările anunţate la nivelul comisioanelor oferite partenerilor de distribuţie, modificările de comisionare intrând în vigoare la 1 decembrie 2016“, au explicat reprezentanţii Allianz-Ţiriac.