Bănci și Asigurări

Dana Dima, vicepreşedinte retail BCR: Un număr de circa 3.000 de clienţi ai BCR nu au reluat plata ratelor după expirarea moratoriilor, banca încercând modele de restructurare, de reeşalonare a datoriilor

Dana Dima, vicepreşedinte retail BCR: Un număr de circa...

Autor: Claudia Medrega

26.02.2021, 13:54 168

Amânările la plata creditelor în 2020 în sprijinul clienţilor BCR afectaţi de contextul pandemic au reprezentat 13% din portofoliul total de credite persoane fizice, iar aproximativ 3.000 de persoane nu au reluat plăţile după expirarea moratoriilor, banca încercând modele de restructurare, de reeşalonare a datoriilor, după cum a declarat Dana Dima, vicepreşedinte retail al BCR.

“Persoanele fizice care nu au reluat plăţile reprezintă 8% din 13%, adică 3.000 de clienţi. Aceşti clienţi nu sunt lăsaţi cu aceste datorii, noi încercăm modele de restructurare, de reeşalonare a doatoriilor astfel încât aceştia să reia plăţile în mod sănătos şi responsabil din perspectiva costurilor. Ne bucură că putem găsi soluţii, este datoria noastră să găsim soluţii pentru aceşti clienţi”, a explicat vicepreşedintele BCR într-o videoconferinţă de prezentare a rezultatelor financiare pentru 2020.

În cazul companiilor, amânările la plata creditelor în 2020 au reprezentat 10% din portofoliul total de credite corporate al BCR.

Circa 41.000 de cereri de amânare a ratelor pentru persoane fizice şi circa 500 de cereri pentru companii au fost implementate, în cadrul moratoriului public şi al celui privat, pentru a susţine clienţii afectaţi de pandemie, majoritatea selectând soluţia BCR. Peste 3.600 de cereri de amânare de plată au fost realizate 100% online, prin platforma George.

Peste 350.000 de clienţi persoane fizice au beneficiat de amânarea pentru 3 luni a sumelor lunare minime obligatorii de plată pentru carduri de credit şi descoperit de cont.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO