Bănci și Asigurări

De ce nu creşte mai mult piaţa de asigurări: este afectată de neîncredere şi lipsa educaţiei financiare

De ce nu creşte mai mult piaţa de asigurări: este...

Autor: Andra Oprescu

24.04.2015, 00:08 432

Industria locală de asigurări, o piaţă de 1,8 mld. euro, este subdezvoltată din cauza neîncrederii clienţilor, a lipsei de educaţie în acest domeniu, dar şi a veniturilor scăzute ale populaţiei, iar autorităţile ar trebui să sprijine campanii de informare şi conştientizare, spun jucătorii din acest sector.

„Subdezvoltarea pieţei de asigurări provine din lipsa de încredere a clienţilor, iar acest lucru pleacă de la discuţiile interminabile pe marginea asigurărilor. Ar trebui ca mai multe entităţi să pună umărul pentru educarea şi informarea în acest domeniu şi să nu se mai emită păreri ale celor neavizaţi“, consideră Bogdan An­driescu, preşedintele UNSICAR (Uni­u­nea Naţională a Societăţilor de Inter­mediere şi Consultanţă în Asigurări).

Produsele de asigurare au o popularitate redusă, iar gradul de penetrare a pieţei de asigurări a fost în PIB de circa 1,21%, în scădere faţă de nivelul de 1,29% înregistrat în anul 2013, respectiv de 1,41% în anul 2012, potrivit datelor Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF). În regiune acest indicator este în jur de 4-5%, iar în Occident depăşeşte 10%.

Andriescu mai spune că piaţa este dominată de segmentul asigurărilor auto, acest aspect fiind caracteristic pieţelor în curs de dezvoltare: „În majoritatea ţărilor care se dezvoltau asigurările auto erau majoritare. Pe măsură ce a trecut timpul, celelalte tipuri de asigurări au preluat majoritatea, ceea ce este o dovadă de maturitate a pieţei. Noi nu avem încă această maturitate“, explică preşedintele UNSICAR.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO