BCR trebuie să-şi îmbunătăţească în mod „structural“ relaţia cu clienţii corporate şi de aceea va reevalua complet gama de produse şi procese care ţin de creditarea pe acest segment, spune Andreas Treichl, CEO al Erste Group, acţionarul principal al celei mai mari bănci din România.
„În acest moment ne concentrăm eforturile pe îmbunătăţiri structurale, cum ar fi regândirea procesului de creditare, modernizarea infrastructurii şi a reţelelor informatice, managementul operaţional şi analitic al relaţiei cu clienţii, instruirea, testarea şi licenţierea personalului“, a declarat Treichl. Într-un interviu pe e-mail, şeful Erste, pentru care achiziţia BCR acum aproape zece ani a fost cel mai mare pariu făcut de el, a răspuns întrebărilor ZF legate de evoluţia actuală a BCR, procesul de restructurare a băncii şi curăţare de credite neperformante, precum şi de planurile pentru viitor.
Segmentul de corporate pare să fie principalul minus al BCR în acest moment, banca pierzând clienţi în criză pentru că procesul de creditare a devenit greoi, birocratic, banca trecând în cealaltă extremă faţă de perioada de boom. „Pe alocuri şi mai ales pe segmentul finanţărilor corporate aceasta s-a dovedit a fi „distrugătoare de valoare“. În momentul în care lichiditatea în exces şi valuta ieftină s-au confruntat cu nevoile de finanţare ale acestei regiuni (retehnologizare, imobiliare şi dezvoltarea infrastructurii, capital de lucru pentru onorarea comenzilor din Europa de Vest), a ieşit la iveală principala slăbiciune a modelului: importanţa excesivă acordată finanţării bazate pe active şi capitalizarea fragilă a companiilor-client chiar în momentul în care se atingea punctul maxim al ciclului economic. Suntem extrem de atenţi să nu ajungem să repetăm aceste greşeli“, afirmă Treichl.
WikiZF: Profilul companiei BCR
El subliniază că pe partea de retail „sentimentul consumatorilor pare să se fi îmbunătăţit, iar creşterea nivelului de consum are potenţialul de a schimba atitudinea şi la nivelul sectorului de afaceri. În ceea ce priveşte creditarea retail, psihologic vorbind, populaţia a învăţat lecţia de pe urma crizei şi acum este mult mai prudentă.“
Ziarul Financiar vă recomandă şi:
A abandonat meseria de medic în favoarea unei afaceri aflate în pragul falimentului