Bănci și Asigurări

ING Bank a raportat un profit brut de 114 mil. lei la sase luni, in crestere cu 101%

ING Bank a raportat un profit brut de 114 mil. lei la sase luni, in crestere cu 101%

Misu Negritoiu, directorul general al ING Bank, spune ca obiectivele strategice de extindere pe retail au fost atinse cu 826.000 de clienti si 230 de unitati

13.08.2009, 17:00 32

"Culegem roadele investitiilor din ultimii ani in cresterea retelei si a numarului de clienti. Am reusit sa finalizam la timp programul de extindere inainte sa loveasca criza si nu am fost nevoiti sa continuam investitiile. Trezoreria a contribuit semnificativ la profitul pe semestrul I, ca in cazul majoritatii bancilor, dar am continuat si sa dam credite. Pana in decembrie cred ca si divizia de retail o sa ajunga pe break-even", a comentat Misu Negritoiu, directorul general al bancii.

Venitul net s-a ridicat la 399 mil. lei, fiind cu 77% mai mare decat in prima jumatate din 2008.

ING si-a majorat portofoliul de clienti individuali cu circa 253.000 fata de semestrul I 2008, pana la 826.000, in timp ce pe segmentul IMM-urilor a inregistrat mai mult decat o dublare a numarului de clienti: de la 5.438 la 12.191. In aceste conditii, activele au crescut cu 16%, pana la 10,47 mld. lei (2,5 mld. euro), iar resursele atrase de la persoanele fizice au facut ca raportul credite/depozite sa se situeze la 98%.

"In mare ne-am atins obiectivele strategice de a ajunge la aproape un milion de clienti de retail si o retea de 250 de unitati, avand in prezent circa 230 pentru ca datele economice s-au schimbat si locatiile avute in vedere in unele regiuni nu si-au mai gasit justificare", spune Negritoiu.

"Fundamental, strategia noastra este sa fim mai departe un jucator relevant pe piata si pe majoritatea produselor, sa dezvoltam o afacere pe termen mediu si lung, nu sa facem castiguri rapide. Pentru noi conteaza mult reputatia, faptul de a fi perceputi ca un jucator local de incredere. Sigur ca avem si obiectiv de profit, dar intr-un mod responsabil", afirma Eli Leenaars, membru al board-ului executiv al ING Group si CEO al diviziei de retail. "Fara profit, nu am mai fi capabili sa deservim economia si pe clienti", completeaza Negritoiu.

In perioada urmatoare, ING va concura pentru finantarea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri, precum si pentru intermedierea emisiunii de eurobonduri pregatita de Ministerul Finantelor.

Cat priveste retailul din Romania, Albert Roggemans, director general adjunct al bancii, afirma ca vede semnale de revenire a cererii pentru credite, mai ales dupa ce saptamana trecuta a fost lansat un credit ipotecar cu dobanda de 5,5% pe an in euro.

"Aceasta dobanda reprezinta un efort pe care il face banca pentru a arata ca ramane in piata si contribuie la eforturile de relansare a economiei." El spune ca ING nu a intrat in programul "Prima casa" pentru ca nu exista garantii ca programul va continua anul viitor si nu avea rost ca sistemul informatic si procedurile bancii sa fie modificate doar pentru o perioada scurta.

"Produsul nostru se adreseaza insa clientilor care chiar isi pot permite un credit ipotecar si care pot indeplini reguli stricte: rata sa nu depaseasca 25-30% din venitul lunar, creditul sa nu fie mai mare de 75% din valoarea locuintei si sa aiba un loc de munca stabil. Astfel ne asiguram ca vor putea suporta un eventual soc pe cursul de schimb." Valoarea maxima a noului credit ipotecar al ING este de 80.000 de euro.

Roggemans spune ca vanzarile de credite si-au revenit usor. Daca in prima parte a anului se situau la 30-40% din varful atins in 2008, recent au ajuns la 50%. "Ne mandrim cu faptul ca noi nu am oprit niciun moment creditarea si nici nu am avut oscilatii masive de preturi, desi am ridicat veniturile minime cerute pentru ca riscul este mai mare si trebuie sa fim mai precauti."

Referindu-se la dezbaterile privind costul creditelor, Leenaars spune ca atat timp cat banca se finanteaza de pe piata la un cost mai mare, este normal ca si pretul creditului sa fie mai mare, fara ca aceasta sa insemne ca banca isi majoreaza marjele. 

"Desigur, costul riscului a crescut in regiune, inclusiv in Romania, dar nu intr-atat incat sa duca rezultatele pe minus. Afacerile noastre din regiune sunt relativ neafectate de criza si au adus profit in primul semestru." O masura de ajustare a costurilor de personal folosita de ING in mai multe subsidiare din grup este introducerea concediului fara plata pe baza de voluntariat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO