Bănci și Asigurări

ING România a raportat în primele nouă luni o creştere de 22% a veniturilor, la 1,05 mld.lei, şi un plus de 35% la profitul net

ING România a raportat în primele nouă luni o...

Autor: Roxana Rosu

09.11.2017, 14:30 557

ING România a raportat în primele nouă luni o creştere de 22% a veniturilor, la 1,05 miliarde lei, generată în principal de creşterea numărului de clienţi şi a volumelor de credite oferite prin toate liniile de business, în timp ce profitul net s-a majorat cu 35%, la 391 milioane lei.

După cele nouă luni ale anului, ING a raportat un profit brut de 459 milioane lei, în urma creşterii portofoliului, ajustarea nivelului de risc şi creşterea numărului de clienţi. Excluzând veniturile excepţionale obţinute din vânzarea acţiunilor Visa raportate la finalul lui septembrie 2016, profitul brut din acest an este mai mare cu 117 milioane lei, de la 342 milioane lei.

Costurile operaţionale au crescut la 535 milioane lei, cu 14% mai mari faţă de aceeaşi perioadă din 2016, influenţate de investiţiile în infrastructura IT şi cheltuielile cu angajaţii.

Costurile de risc au atins 65 milioane lei, o creştere de 21%, corelată cu creşterea portofoliului. Rata creditelor neperformante a rămas mult sub media pieţei, la 3,6% la finalul lui septembrie 2017, chiar cu 0,9% mai mică faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Cota de piaţă a băncii pe creditare a crescut la 8,9% în al treilea trimestru din 2017, ceea ce înseamnă volume de 21,1 miliarde de lei, o creştere de 24% de la un an la altul, cu o contribuţie echilibrată din partea celor trei divizii ale băncii.

Comparativ cu aceeaşi perioadă din 2016, volumul noilor credite de nevoi personale a crescut cu 20% în ultimele 12 luni, în special datorită procesului de creditare Instant. Creditul de nevoi personale Instant a fost digitalizată în luna septembrie, fiind acum disponibilă şi în Home’Bank, de unde clienţii o pot accesa oriunde şi oricând, un împrumut în doar 15 minute printr-un proces complet online.

„2017 a fost un an al premierelor şi ne bucură reacţia pozitivă a clienţilor la noile produse şi servicii. Spre exemplu, conceptul de comisioane zero din oferta Card Complet a atras atenţia clienţilor şi am văzut că mulţi dintre ei şi-au mutat venitul la ING. Totodată, am lansat în septembrie creditul de nevoi personale în forma complet online, datorită semnăturii electronice, produs aşteptat de mulţi dintre clienţi. Strategia ING, de a oferi servicii simple, rapide şi uşor de înţeles, continuă să fie apreciată de clienţii noştri, banca fiind în continuare cea mai recomandată bancă din România de către proprii clienţi (scorul NPS). La finalul lunii septembrie am atins şi un prag de 10 miliarde de euro în volumelele tranzacţionate de clienţii noştri prin ING”, Michal Szczurek, CEO ING România.

Per ansamblu, portofoliul de creditare este echilibrat între persoane fizice şi juridice (54% vs 46%), împrumuturile oferite IMM-urilor raportând o creştere de 31% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2016. ING România a atras din partea clienţilor săi 25 miliarde lei în depozite, o creştere cu 21%, ce a dus cota de piaţă a băncii pe acest segment la 8,3%.

ING a terminat luna septembrie  cu aproximativ 1,1 milioane clienţi activi în portofoliu (cu 120.000 mai mulţi faţă de acum 12 luni), dintre care 665.000 încasează venituri recurente într-un cont ING, cu 23% mai mult faţă de septembrie 2016.

BAnca a avea la finele trimestrului trei peste 750.000 de utilizatori activi în Home’ Bank. În medie, un client accesează platforma de internet banking o dată la trei zile. Interacţiunile cu platforma au crescut cu 57%, iar vânzările prin platformă cu 47% faţă de finalul lunii septembrie 2016.  

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO