Bănci și Asigurări

Interamerican pierde 50% din afaceri fara asigurari generale

Interamerican pierde 50% din afaceri fara asigurari generale
09.02.2009, 00:00 37

Decizia Interamerican de a renunta la vanzarea de asigurari generale i-ar putea reduce semnificativ cifra de afaceri, in conditiile in care aceste polite reprezinta mai mult de jumatate din businessul companiei, insa asiguratorul ar putea trece mai repede pe profit.
Interamerican a anuntat saptamana trecuta ca de la data de 1 mai nu va mai incheia asigurari auto, de bunuri, raspundere civila si Cargo, decizie care va avea un impact important asupra afacerilor. Potrivit datelor preliminare ale asiguratorului, primele brute subscrise s-au ridicat la 24 mil. euro anul trecut, din care circa 14 mil. euro au venit din asigurari generale, iar restul din asigurari de viata si de sanatate.
Dintre asigurarile generale, cele care aduc o crestere rapida a afacerilor sunt politele auto, dar acestea sunt si cele mai neprofitabile. Odata cu renuntarea la acest segment de business, Interamerican ar putea trece pe profit, in conditiile in care in ultimii ani a mers constant pe pierdere. Din 2003 pana in 2007, de exemplu, compania a raportat pierderi cumulate de 14 mil. euro. Datele pentru anul trecut nu sunt inca disponibile.
Interamerican a anuntat inca de la mijlocul lui 2006 ca intentioneaza sa renunte in cativa ani la vanzarea de asigurari de raspundere civila auto obligatorie (RCA), dar oficialii companiei spuneau ca se vor concentra pe asigurarile facultative Casco. Compania a lansat chiar si un nou produs, Casco Light, care acoperea doar o parte din riscuri pentru o prima mai scazuta, dar acum renunta si la vanzarea acestuia.
Tot in 2006, actionarul majoritar al Interamerican, grupul olandez Eureko, afirma intr-un raport ca societatea tinteste locul patru in asigurari de viata pana la sfarsitul lui 2008, dar obiectivul nu a fost inca atins. Dupa primele noua luni ale anului trecut, Interamerican nu era in top zece pe piata asigurarilor de viata.
Un segment de business pe care compania intentioneaza sa se concentreze sunt asigurarile private de sanatate. Produsul a fost lansat la mijlocul lui 2005, iar de atunci compania a vandut 10.000 de polite, de sase ori sub tinta pe care si-a propus-o la data lansarii.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO