Bănci și Asigurări

Japonezii de la Asahi cumpără 30% din piaţa berii din România. Grupul preia mărcile Ursus, Ciucaş şi Timişoreana

Autor: Mădălina Dediu Panaete

14.12.2016, 00:07 1442

Ursus Breweries, liderul pie­ţei de bere din România, va fi preluat de grupul japonez Asahi, într-o tran­zac­ţie care include toate activele SABMiller din Europa de Est şi care se ridică la 7,3 miliarde de euro.

Pre­lua­rea vine după ce SABMiller a fu­zio­nat cu un alt gi­gant din industria be­rii, AB InBev, iar tranzacţia a fost con­di­ţio­nată, printre altele, de vân­za­rea activelor SABMiller în Europa Cen­trală şi de Est, regiune care in­clu­de Cehia, Slovacia, Un­garia, Polonia şi Ro­mânia.

Ursus Breweries este evaluat la peste 300 de milioane de euro con­form eva­luării BT Capital Part­ners pu­blicate în anuarul Cele mai valo­roase 100 de companii din România, realizat de ZF.

Compania este liderul pieţei berii din România, având anul trecut o ci­fră de afaceri de 1,58 miliarde de lei (355 mil. euro) şi un profit de 44 de mil. lei ( circa 10 mil. euro). Conform da­telor furnizate anterior de com­pa­nie, fiecare a treia bere din România este produsă şi vândută de Ursus Bre­weries. Compania este lider pe toa­te cele trei segmente de pia­ţă, cu Ciu­caş pe segmen­tul econo­mic, cu Ti­mi­şoreana pe cel mainstream şi Ursus pe cel premium. Timişoreana şi Ciucaş sunt cele mai vândute două beri din Româ­nia în funcţie de volum.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO