Bănci și Asigurări

Mihai Popescu, Director General, Ergo Asigurări de Viaţă: Piaţa de asigurări de viaţă din România reprezintă doar a 12-a parte din cea din Polonia şi pe locul şase în ţările central şi sud europene

Mihai Popescu, Director General, Ergo Asigurări de...

Autor: Alex Ciutacu

02.11.2017, 11:16 245

RCA-ul continuă să fie cea mai importantă linie de business în cadrul industriei asiguratorilor, dar pentru prima dată după foarte mult timp, proporţia acestuia în business scade de la 46% la 42%, explică Mihai Popescu, Director General, Ergo Asigurări de Viaţă SA, în cadrul evenimentului ZF Insurance Summit 2017, organizat de Ziarul Financiar.

Din cifrele pentru S1 2017 observăm două devieri substanţiale, proporţia de RCA este mult mai mare şi faţă de media pieţelor dar mai ales faţă de pieţele cu care vrem să ne comparăm precum Polonia, Cehia sau Slovacia.

În România proporţia RCA-ului în business a înregistrat, pentru prima dată după foarte mult timp, o scădere de la 46% la 42%, dar e mult mai mare decât ţărle spre care vrem să privim, unde ajunge la 25%.

Segmentul de asigurări de viaţă a generat o creştere de 36%, care este o creştere foarte importantă.

Piaţa de asigurări de viaţă din România este doar a 12-a parte din Polonia şi pe locul şase în ţările central şi sud europene.

Industria asigurărilor din România a înregistrat o evoluţie rapidă cred eu în ultimii 17 ani, faţă de alte ţări din regiune care au avut nevoie de zeci sau sute de ani pentru a ajunge la nivelul de exigenţă cerut de legislaţia europeană.

Unii dintre oamenii care sunt acum în industrie, erau şi cu 17 ani în urmă şi ştim că lucrurile arătau foarte diferit. Companiile de asigurări erau câteva pentru că cele mai multe abia încercau să intre. Nu eram în UE, nu era aceeaşi legislaţie.

Creditarea şi asigurarea nevoilor de protecţie în cazul creditelor a avut o creştere deosebită în piaţă, cred că s-a reluat pe produse de investiţii, de economisire vândute prin bănci, mai puţin prin brokeri.

Ergo a intrat în România într-un moment de criză şi considerăm că trebuie să fim consecvenţi şi este o prioritate să recâştigăm încrederea  consumatorilor în instituţiile financiare de asigurări. Ne pregătim, de asemenea, temeinic pentru a intra pe piaţa RCA.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO