Bănci și Asigurări

Pierderile italienilor de la Intesa au sărit la 37 mil. euro anul trecut

Italienii au o cotă de piaţă de numai 1,5% în România. Foto Silviu Matei

Italienii au o cotă de piaţă de numai 1,5% în România. Foto Silviu Matei

Autor: Ciprian Botea

31.03.2014, 00:03 127

Grupul italian Intesa Sanpaolo, care controlează pe piaţa locală o bancă de talie medie, a raportat anul trecut o pierdere de 37 mil. euro din operaţiunile derulate în România, cu aproape 50% peste rezultatul negativ din 2012, în contextul stagnării veniturilor şi al creşterii costului riscului.

Veniturile operaţionale au stagnat la 47 mil. euro, în timp ce cheltuielile operaţionale s-au redus cu aproa­pe 9% şi au ajuns la 30 mil. euro. Îmbună­tă­ţirea raportului cost/venit nu a fost însă suficientă pentru a compensa creşterea costului riscului, care a ajuns la 6,8 puncte procentuale, faţă de 4,3 puncte în urmă cu un an. Rata de acoperire cu provizioane a creditelor neperformante a urcat la 61%, faţă de 52% în decembrie 2012. Italienii înregistraseră după primele nouă luni o pierdere de 3 mil. euro, ceea ce înseamnă că rezultatul negativ aferent perioadei ianuarie-septembrie 2013 este de 34 mil. euro.

Italienii au anunţat odată cu publicarea rezultatelor financiare aferente anului 2013 şi un plan strategic pe următorii patru ani, care vizează reevaluarea şi repoziţionarea pe pieţele externe unde are o prezenţă redusă, inclusiv România. Cu active de circa 1,2 miliarde de euro pe piaţa locală, italienii au o cotă de piaţă de numai 1,5%. Businessul local însumează numai 0,2% din bilanţul total al grupului.

Oficialii băncii locale au declarat că Intesa intenţionează să-şi consolideze prezenţa locală şi că de la 1 martie a numit un nou director general al filialei din România, pe Marco Capellini.

El a mai fost între 2003 şi 2006 director general şi preşedinte al băncii locale a Intesa. Capellini aşteaptă încă autorizarea BNR pentru a-şi putea prelua atribuţiile. „Grupul Intesa Sanpaolo este în­crezător şi puternic dedicat pie­ţei româneşti“, a spus Capellini.

Planul strategic al Intesa vine în condiţiile în care italienii declarau la jumătatea anului trecut că au planuri de creştere a businessului din România după o perioadă de curăţare a portofoliului local, un nou sistem IT urmând să susţină dezvoltări pe zone precum clientela de retail cu venituri peste medie, agricultura, multinaţionalele şi IMM-urile.

Grupul a consolidat în 2012 într-o singură bancă entităţile locale Intesa Sanpaolo Bank şi CR Firenze. În toamna anului trecut fusese promovat în funcţia de CEO Enzo Pellegrino, care timp de doi ani a fost director general adjunct responsabil de creditare. Capellini este astfel al doilea CEO pe care italienii îl anunţă la banca locală în numai o jumătate de an.

Intesa avea la sfârşitul lunii decembrie credite de 800 mil. euro şi depozite de 700 mil. euro.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 31.03.2014

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO