Bănci și Asigurări

Preşedintele ASF spune că mai urmează „hopuri“ pe piaţa asigurărilor. Perioada de plafonare a tarifelor RCA urmează să expire în curând

Preşedintele ASF Mişu Negriţoiu a declarat că pe lângă normalizarea pieţei RCA, pe lista obiec­tivelor ASF pentru 2017 se regăsesc şi păs­tra­rea tendinţei de creştere a asigurărilor de viaţă şi dezvoltarea în continuare a asigurărilor de sănătate şi a asigurărilor agricole.

Preşedintele ASF Mişu Negriţoiu a declarat că pe lângă normalizarea pieţei RCA, pe lista obiec­tivelor ASF pentru 2017 se regăsesc şi păs­tra­rea tendinţei de creştere a asigurărilor de viaţă şi dezvoltarea în continuare a asigurărilor de sănătate şi a asigurărilor agricole.

Autor: Claudia Medrega

13.04.2017, 00:04 283

„Sper să nu avem surprize, iar piaţa să evolueze constant, dacă nu echilibrat.“

Poliţele auto obligatorii (RCA) reprezintă încă vedeta asigurărilor, iar în perioada următoare mai urmează „hopuri“ de trecut, perioada de plafonare a tarifelor RCA urmând să expire în cu­rând, susţine Mişu Negriţoiu, preşedintele Auto­ri­tăţii de Supraveghere a Asigurărilor (ASF).

Normalizarea pieţei RCA este unul dintre principalele obiective ale ASF pentru acest an.

„RCA-ul încă este vedeta asigurărilor. Încă mai avem nişte hopuri de trecut. Încă este sufi­cien­tă neîncredere. Sper să nu avem surprize, iar pia­ţa să evalueze constant, dacă nu echilibrat“, a de­cla­rat Negriţoiu la evenimentul CFA Forecast Dinner.

De la jumătatea lunii noiembrie a anului tre­cut, companiile de asigurări sunt nevoite să vândă RCA la tarife impuse. Pe 19 mai plafonarea ar tre­bui să expire, iar companiile de asigurări ar trebui să aibă din nou posibilitatea de a stabili tarifele în mod liber.

Companiile de asigurări au vândut anul trecut 4,9 milioane de poliţe de asigurare RCA, iar circa 78% dintre acestea, echivalentul a 3,9 milioane, au fost pe segmentul persoanelor fizice. În condiţiile unei prime medii anuale pentru persoane fizice cal­culată de Autoritatea de Supraveghere Finan­cia­ră la nivelul de 528 lei, înseamnă că asigurătorii au încasat circa 2 mld. lei din vânzarea de RCA către segmentul de retail anul trecut. În timp ce nu­mărul poliţelor RCA vândute anul trecut a cres­cut cu circa 5%, valoarea pieţei a crescut cu circa 30%. Creşterea valorii pieţei RCA cu mult peste numărul de poliţe evidenţiază faptul că avan­sul pieţei s-a produs în principal pe seama ma­jo­rărilor de tarife. Vânzările de RCA repre­zin­tă aproape jumătate din piaţa locală a asigurărilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO