Bănci și Asigurări

Românii au făcut în ultimii trei ani peste 22,4 milioane de plăţi contactless pentru transportul public, din care aproape 2 milioane de tranzacţii au fost în martie 2021, de trei ori mai multe decât în perioada similară din 2020

Românii au făcut în ultimii trei ani peste 22,4...

Autor: Roxana Rosu

15.04.2021, 12:20 172

Românii au făcut în ultimii trei ani peste 22,4 milioane de plăţi cu cardul bancar pentru transportul public, din care aproape  2 milioane de plăţi digitale contactless au fost în martie 2021, de trei ori mai multe decât în perioada similară din 2020.

Soluţia de plată contactless a călătoriei în mijloacele de transport în comun a fost implementată de BCR şi partenerii săi în 16 oraşe, începând cu 2018. Astfel, orice posesor de card bancar Mastercard sau Visa, cu facilitate contactless, indiferent de banca emitentă, poate să-şi achite călătoria prin simpla apropiere a cardului, telefonului, ceasului sau a altui dispozitiv cu tehnologie NFC de validatoarele disponibile în maşini. “Evoluţiile din ultimii trei ani ne confirmă apetitul şi deschiderea românilor pentru noile tehnologii, care le pot face viaţa mai bună şi mai sigură. Un concept de Smart City, spre care tinde orice mare oraş, nu poate să înceapă decât cu dezvoltarea unui transport public inteligent, în care îţi poţi plăti călătoria cu cardul, ceasul sau telefonul contactless. Ne bucurăm că am reuşit să introducem un astfel de sistem inteligent în 16 dintre cele mai mari oraşe ale ţării”, a declarat Dana Dima, vicepreşedinte Retail & Private Banking BCR.

Soluţia de plată contactless a fost introdusă de BCR în Sibiu, Arad, Oradea, Baia Mare, Timişoara, Iaşi, Reşiţa, Râmnicu Vâlcea, Piteşti, Buzău, Cluj-Napoca, Craiova, Ploieşti, Sighişoara, Bucureşti şi Botoşani.

„Soluţia noastră a fost adaptată de la un oraş la altul, în funcţie de specificul local al companiei de transport. Astfel, sistemul funcţionează atât pe date mobile, dar şi în regim de conectivitate pe fibră optică, aşa cum se întâmplă la metroul din Bucureşti. Tariful unei călătorii poate fi selectat şi plătit inclusiv diferenţiat, în funcţie de distanţa parcursă, aşa cum a fost cazul multor oraşe din ţară. În anumite cazuri, am introdus şi validatoare în autobuze care eliberează dovadă de plată, pe care utilizatorul o poate păstra până la coborârea din mijlocul de transport. Sistemul este extrem de simplu: călătorii trebuie să selecteze tariful, să apropie cardul bancar contactless de validatoarele din mijloacele de transport, după care vor primi imediat înştiinţarea de realizare a tranzacţiei. Călătoria achitată astfel are comision zero şi, prin urmare, acelaşi tarif ca cel perceput prin alte metode de plată deja existente”, a declarat Ciprian Nicolae, Şef Departament Acceptare Carduri, BCR.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO