Bănci și Asigurări

Ţiriac Leasing vrea o cotă de piaţă de 6% şi finanţări de peste 110 mil. € în acest an

Ţiriac Leasing vrea o cotă de piaţă de 6% şi...

Autor: Anelis Baciu

01.06.2016, 00:04 292

Ţiriac Leasing, divizia de leasing financiar a grupului Ţiriac, şi-a propus o cotă de piaţă de 6% în acest an, ceea ce înseamnă că volumul finanţărilor ar trebui să depăşească pragul de 110 mil. euro. Anul trecut compania a avut afaceri de 72 mil. euro şi o cotă de piaţă de 4,5%. Pentru a sări de pragul de 110 mil. euro, finanţările Ţiriac Leasing ar trebui să crească cu circa 60%.

O asemenea creştere i-ar asigura poziţia a şaptea în clasa­men­tul celor mai mari companii de leasing.

În primul trimestru din acest an Ţiriac Lea­sing a finanţat bunuri în valoare de 21 mil. euro, în creştere cu două treimi faţă de aceeaşi perioadă a anu­lui trecut. Peste 80% din finanţările acordate de Ţiriac Leasing  au avut ca destinaţie achiziţia de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare.

„Ne aşteptăm ca în 2016 să creştem peste nivelul pieţei, bazându-ne pe extinderea reţelei de sucursale şi pe diversificarea ofertelor pe care le avem în prezent în portofoliu. Mizăm în continuare pe segmentul de retail, cu focus pe finanţarea autovehiculelor - autoturisme şi vehicule sub 3,5 tone, dar şi pe o creştere a finanţării segmentului vehiculelor grele“, a declarat Mircea Dihel, director general al Ţiriac Leasing.

Compania şi-a extins reţeaua de vânzare în ţară până la nouă unităţi. Ţiriac Leasing mizează pe creşterea afacerilor din afara Bucureş­tiului şi urmăreşte ca până la finalul anului 2016 ponderea volumului de finanţări să fie uşor mai mare în provincie faţă de Bucureşti.

Piaţa de leasing financiar a crescut anul trecut cu circa 20%, până la 1,6 miliarde de euro, marcând cel mai bun an de după criza financiară. Pentru acest an jucătorii din piaţă se aşteaptă ca piaţa să crească în acelaşi ritm. Creşterea pieţei este de aşteptat să vină în acest an tot din sectorul auto - autoturisme şi vehicule comerciale, adică aceleaşi segmente pe care jucătorii au mizat şi în 2015.

Piaţa de leasing este dominată de subsidiare ale grupurilor bancare, cei mai mari jucători pe acest segment fiind UniCredit Leasing, Raiffeisen Leasing, BRD Sogelease, Idea Leasing (fosta VB Leasing), BCR Leasing sau Garanti Leasing. Pe piaţă şi-au făcut însă loc şi companii independente sau deţinute de dealeri auto, precum Impuls Leasing sau Porsche Leasing.

Companiile mici şi mijlocii sunt principalii clienţi ai companiilor de leasing, IMM-urile având o pondere de peste 90% în totalul finanţărilor acordate de firmele de leasing.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO