Bănci și Asigurări

Topul asigurătorilor după numărul de clienţi: cinci companii au trei sferturi din contracte

Topul asigurătorilor după numărul de clienţi: cinci...

Autor: Ciprian Botea

22.04.2013, 00:07 3676

Companiile membre ale UNSAR, care deţin aproximativ 90% din piaţa asigurărilor generale, aveau la sfârşitul anului trecut 12 milioane de contracte în vigoare, din care care trei sferturi erau încheiate de numai cinci companii. Asociaţia are 15 membri companii de asigurări generale.

Cel mai mare număr de contracte era deţinut de Astra, cea mai mare companie din piaţă şi după volumul primelor brute subscrise, cu aproape patru milioane de poliţe de asigurări generale în vigoare la finalul anului trecut.

La fel ca în topul după primele subscrise, urmează Omniasig (2,4 milioane de contracte) şi Allianz-Ţiriac (un milion de contracte).

Locurile patru şi cinci sunt ocupate însă de Carpatica şi Euroins, ambele cu aproximativ un milion de contracte, deşi după volumul afacerilor acestea ocupă locurile şapte şi respectiv zece. Portofoliile celor două companii sunt concentrate însă în zona asigurărilor auto obligatorii, unde au reuşit să aibă clienţi cu tarife sub media pieţei. De altfel, la nivelul întregii pieţe, cele mai multe contracte de asigurare sunt încheiate pe segmentul poliţelor auto obligatorii, numărul acestora fiind de 4,6 milioane de poliţe la sfârşitul lunii decembrie. Peste patru milioane de contracte sunt încheiate şi pe segmentul asigurărilor de incendiu şi calamităţi naturale (majoritatea asigurări de locuinţe), în timp ce numărul poliţelor auto facultative (Casco) ajunge la aproape un milion.

Piaţa asigurărilor generale a fost anul trecut de 6,5 miliarde de lei (1,5 mld. euro), înregistrând o creştere agregată de peste 6%. Aceasta a fost prima creştere înregistrată după trei ani cu scăderi de două cifre.

Creşterea reală (ajustată cu rata inflaţiei) a pieţei este însă marginală, în timp ce companiile UNSAR au înregistrat chiar un declin în termeni reali. Segmentul asigurările generale, care concentrează cea mai mare parte a subscrierilor companiilor UNSAR a intrat pe o pantă ascendentă anul trecut datorită vânzărilor mai mari pe asigurări de sănătate, garanţii şi pe asigurări de accidente. Asigu­rările auto şi cele de locuinţe, în schimb, au scăzut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO