Bănci și Asigurări

Un bancher vrea să-l convingă pe premier să-şi facă card: Băncile nu mai au comisioane la carduri

Un bancher vrea să-l convingă pe premier să-şi facă...

Autor: Mona Scarisoreanu, Mediafax

21.09.2017, 15:20 881

“Cum i-aş prezenta premierului avantajele cardului de debit? Aş începe prin a-i arăta care sunt dezavantajele menţinerii cash-ului din perspectiva economiei naţionale. Cardurile de debit şi conturile ataşate nu sunt purtătoare de comisioane în cazul celor mai multor bănci din România. La comercianţi nu se plăteşte comision la tranzacţiile cu cardul. Avem zero comision la ATM-urile băncii şi internet banking gratuit. Nu trebuie să ne mai speriem de comisioane. Însă, în România, 80% dintre tranzacţii se fac cash”, a declarat Dana Demetrian, vicepreşedintele BCR, la o conferinţă de presă organizată joi, 21 septembrie.

Aceasta a răspuns astfel la o întrebare referitoare la cum ar putea un bancher să-l convingă pe primul ministru să-şi încaseze salariul pe card şi nu cash.

Reamintim că, premierul Mihai Tudose a declarat recent că a refuzat să primească salariul pe un card bancar, întrucât nu a dorit să achite comisioanele impuse pentru tranzacţii.

"Am avut un cont în bancă, cu o sumă minoră în valută, era vorba de 500 de dolari, şi după vreo doi ani m-a sunat banca să îmi spună că nu numai că nu mai am banii, trebuie să mai dau eu 50 de dolari, că, de fapt, comisionul (...) a mâncat fondul. (...) Iertaţi-mă: 'Terente era copil pe lângă voi, chiar era băiat bun'. Dar atunci asta a fost poziţia mea ca persoană fizică", a spus Tudose.

Conferinţa organizată joi de BCR a avut ca scop lansarea, în premieră în România, o variantei inedite a contractelor destinate persoanelor fizice care vor să obţină un credit de consum, un card de credit şi un credit imobiliar ipotecar. Contractele au fost rescrise pe înţelesul tuturor, din “banchereză”, de trei dintre cei mai cunoscuţi autori, scriitori şi jurnalişti din România: Simona Tache, Vlad Petreanu şi Ioan T. Morar.

Iniţiativa Băncii Comerciale Române continuă demersurile de educaţie financiară întreprinse de cel mai important grup financiar din România din dorinţa de a oferi informaţii într-un format cât mai transparent şi prietenos pentru clienţii şi partenerii săi. Aceste demersuri au inclus înfiinţarea Centrului de Dialog Financiar, centru în care clienţii află cum să-şi evalueze corect capacităţile financiare şi cum să-şi seteze în mod realist obiectivele financiare, fie că e vorba de economii, de educaţia copiilor, de vacanţe sau achiziţii de proprietăţi.

De asemenea, la finele anului trecut, banca a lansat programul Şcoala de bani, în cadrul căruia peste 1.000 de angajaţi ai BCR au devenit până în prezent profesori de educaţie financiară şi au făcut workshopuri de educaţie financiară cu 12.000 de români.

Mai mult, BCR a fost prima bancă din România care a decis să ofere, în mod proactiv, soluţii comerciale sustenabile pentru reducerea costurilor suportate de către clienţii săi. Aproape 200.000 de clienţi ai BCR au beneficiat, începând cu 2009, de refinanţări, restructurări sau ajustări de costuri, aceasta fiind şi una dintre soluţiile găsite de bancă pentru optimizarea bugetului personal. În ultimii şapte ani, credite în volum de peste 4,5 miliarde lei au intrat într-un proces de reducere de costuri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO