UniCredit Bank, un jucător de top cinci în sectorul bancar, analizează oportunităţile din piaţă pentru eventuale achiziţii de portofolii având un „interes specific“ pentru portofoliile de retail, potrivit lui Răsvan Radu, CEO al UniCredit Bank.
„În continuare suntem atenţi în piaţă în cazul în care există oportunităţi de achiziţii în zona portofoliilor. Nu avem un interes specific pentru corporate. Interesul nostru este în special în zona de retail“, a declarat ieri şeful UniCredit, într-o conferinţă în care a prezentat rezultatele financiare pe 2015.
UniCredit are experienţă în sfera tranzacţiilor pe piaţa locală. Ultimele tranzacţii au fost cele prin care UniCredit a cumpărat în 2013 portofoliul de retail al băncii locale a britanicilor de la RBS, iar în 2014 a preluat şi portofoliul corporate al acestora.
Răsvan Radu a explicat că modelul de creştere organică bazată pe extinderea propriului business şi a bazei de clienţi nu mai este viabil pentru bancheri, deoarece vine la pachet cu costuri operaţionale mari. „Extinderea organică a devenit foarte scumpă. Marjele au scăzut, veniturile sunt în scădere“.
UniCredit Bank s-a menţinut anul trecut pe profit, cu un câştig net de 222 mil. lei la nivel de bancă şi aproape 270 mil. lei consolidat, la nivelul întregului grup din România. Pe segmentul corporate, volumul de credite a urcat cu 7,3%, la 13,2 mld. lei, iar cota de piaţă pentru companii a urcat la 12,6%. Însă, pe retail, volumul creditelor a fost anul trecut în scădere.