Unirea Shopping Center va contracta un credit de 40-45 de milioane de euro pentru investiţii

10 iun 2014 Autor: Cristina Cuncea

Acţionarii Unirea Shopping Center (SCDM) au decis contractarea unui credit bancar în valoare de 40-45 milioane de euro pentru investiţiile programate în cele două centre comerciale pe care le deţine în Bucureşti şi Braşov, mai puţin decât propunerea iniţială.

Într-un convocator publicat în urmă cu o lună, compania anunţa că intenţionează să acceseze un credit de cel mult 70 de milioane de euro pentru aceste investiţii. Acţionarii au decis la sfârşitul săptămânii trecute angajarea unui împrumut de 40-45 milioane de euro.

Creditul va fie eliberat în tranşe, în funcţie de etapele realizării programului de investiţii, potrivit unui anunţ transmis de companie Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

"Acest credit este necesar pentru dezvoltarea centrelor comerciale Unirea Shopping Center Bucureşti şi Braşov, având în vedere potenţialul economic conferit de aceste două centre comerciale, de impactul pozitiv pe care îl au acestea pe pieţele de desfacere a mărfurilor şi produselor, centrul comercial din Braşov fiind singurul şi cel mai puternic agent economic de profil din zonă, fapt care justifică realizarea unor noi investiţii pentru dezvoltarea în continuare a business-lui companiei", se arată într-o informare publicată pe site-ul companiei.

Reprezentanţii companiei menţionează că "oportunitatea contractării liniei de finanţare este justificată şi de condiţiile actuale mai avantajoase de creditare pe care le oferă piaţa financiară".

Pentru acest an, conform informaţiilor dintr-un raport al firmei, conducerea are în vedere crearea de legături de acces între zona comercială şi căile de circulaţie şi transport în comun (metrou, respectiv gară), în cadrul ambelor centre comerciale din Bucureşti şi Braşov.

"Un alt obiectiv îl reprezintă extinderea zonelor de distracţie (cinematograf, bowling, biliard, patinoar) din cadrul ambelor centre comerciale, atât pe zonele existente, cât şi pe zone adiacente sau nou create. Pentru realizarea acestor obiective, conducerea are în vedere şi achiziţia de terenuri suplimentare", potrivit sursei citate.

Totodată, un spaţiu de 1.200 de metri pătraţi de la parterul centrului din Bucureşti va fi reamenajat în vederea închirierii de branduri precum MAC, Wolford sau Tchibo. Compania poartă discuţii şi pentru aducerea unor noi mărci din cadrul grupului Inditex, din care fac parte Zara, Massimo Dutti, Bershka şi Pull&Bear.

"La parterul corpului Central al clădirii din Bucureşti, se vor elibera circa 1.200 mp comerciali, prin relocarea magazinelor existente în prezent din această zona în galeria de acces de la metrou", menţionează raportul.

De asemenea, H&M urmează să înceapă amenajarea spaţiilor de la etajul 2, corp Splai, în vederea extinderii magazinului pentru colecţie a de decoraţiuni pentru casă.

Unirea Shopping Center a încheiat primul trimestru cu o cifră de afaceri de 19,4 milioane lei (4,3 milioane euro), cu 2,6% sub nivelul din perioada similară a anului trecut, şi cu un profit net de 603.000 de lei (134.000 de euro), de aproape cinci ori mai mic.

Compania este controlată de soţii Dan şi Carmen Adamescu, prin intermediul The Nova Group Investments România, care deţine 74,16% din titluri.

În structura acţionariatului se mai regăseşte SIF Muntenia (SIF4), cu 10% din titluri, în timp ce 15,8% din capital este deţinut de alţi acţionari.

 
Cuvinte cheie:
UNIREA SHOPPING CENTER
, ÎMPRUMUT
,
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide