Bănci și Asigurări

Vânzările de asigurări de locuinţe au scăzut la 133 mil. euro

Foto Shutterstock

Foto Shutterstock

Autor: Anelis Baciu

09.04.2013, 00:06 322
 

Vânzările de asigurări de locuinţe – una dintre speranţele asigurătorilor de a-şi balansa portofoliile dominate de poliţe auto – au scăzut anul trecut cu peste 12% şi au ajuns la 590 milioane de lei (133 mil. euro), potrivit datelor Comisiei de Supraveghere a Asigu rărilor (CSA).

Subscrierile au intrat pe o pantă descendentă anul trecut după ce crescuseră puternic în anii anteriori, principala cauză fiind reducerea tarifelor pe fondul competiţiei agresive dintre asigurători. Companiile de asigurări s-au bătut pe fiecare client deoarece aceste poliţe reprezintă o afacere foarte profitabilă, spre deosebire de asigurările auto, care generează pierderi uriaşe.

„Scăderea subscrierilor pe segmentul asigurărilor de locuinţe este cauzată de recesiunea economică care se transpune în venituri mai mici pentru populaţie. Nu am observat creşteri ale tarifelor poliţelor, din contră, asigurătorii au încercat să fie competitivi“, comentează Valentin Ţuca, CEO al brokerului Aon.

Gradul de daunalitate este foarte redus pe acest segment de piaţă, în ca sările din poliţe fiind, la nivelul anului trecut, de opt ori mari decât des­păgubirile achitate. 

Sumele încasate au fost în 2011 chiar de 14 ori peste nivelul daunelor achitate.

Asigurările de locuinţe sunt un segment profitabil pentru asigurători atât timp cât nu se produc evenimente catastrofale care să genereze plata unor despăgubiri de valoare ridicată. Asigurările obligatorii de locuinţe – care acoperă doar daunele produse de inundaţii, cutremure şi alunecări de teren - au înregistrat cea mai puternică scădere anul trecut. Subscrierile pe acest segment au însumat 24 milioane de lei, în scădere cu peste 30%. 

Portofoliul de asigurări obligatorii de locuinţe a intrat pe un trend descendent în a doua jumătate a lui 2011 şi a continuat să se reducă şi pe parcursul anului trecut, pentru că multe poliţe nu au fost reînnoite după primul an de contract. PAID, compania care emite poliţele obligatorii, mai avea la sfârşitul lunii martie circa 330.000 de poliţe în vigoare, de două ori mai puţine decât în perioada de vârf.

Pe segmentul poliţelor facultative, care reprezintă peste 90% din piaţa asigurărilor de locuinţe, declinul a fost mai mic, vânzările coborând cu aproximativ 11% anul trecut, până la nivelul de 566 milioane de lei (127 mil. euro). Circa jumătate din casele românilor sunt asigurate printr-o poliţă facultativă sau obligatorie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO