Bănci și Asigurări

Vanzarile noi de pensii facultative au coborat la nivelul de acum un an

09.03.2009, 00:00 17

 

Doar 3.860 de romani au aderat la un fond de pensii facultative (pilonul III) in februarie, vanzarile noi intorcandu-se astfel la nivelul de acum un an, din ianuarie 2008.
In ultimele cinci luni, numarul de clienti noi ai fondurilor de pensii facultative a scazut constant, de la 10.430 in octombrie anul trecut, la nici 4.000 in februarie, arata datele Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP).
Administratorii de fonduri se asteptau la o astfel de evolutie a pietei, cauzata de faptul ca firmele taie orice cheltuiala suplimentara si isi revizuiesc planurile de a le acorda pensii facultative angajatilor. Companiile reprezinta cel mai important segment de business pentru aceste fonduri, deoarece mai mult de jumatate din clienti au contributiile platite integral sau partial de angajatori.
"Toti angajatorii care aveau in plan sa acorde pensii facultative s-au razgandit", spune Florina Vizinteanu, directorul general al BCR Asigurari de Viata, companie care administreaza cel mai mare fond de pensii facultative dupa valoarea activelor (25 mil. lei), BCR Prudent.
"Cel putin in cazul nostru, toti clientii noi vin acum din retail. Tendinta de scadere pe corporate a inceput in trimestrul patru din 2008, iar pana nu vom trece de criza acest segment nu isi va reveni. Noi mizam anul acesta numai pe retail", explica Vizinteanu.
Fondurile de pensii facultative aveau la sfarsitul lunii februarie 158.790 de clienti, potrivit datelor publicate de CSSPP. Valoarea activelor nete a urcat cu 8% luna trecuta, pana la 100,2 mil. lei. Un studiu recent al PricewaterhouseCoopers arata ca pentru doar 25% din angajatori pensiile facultative mai sunt o prioritate, fata de 59% in aprilie anul trecut. "Vanzarile merg slab acum, noi ne-am propus sa avem 25.000-30.000 de clienti noi in 2009", afirma Cornelia Coman, directorul general al ING Asigurari, care are doua fonduri.
La sfarsitul lunii februarie primele fonduri dupa numarul de clienti erau ING Optim (42.140), BCR Prudent (37.491), AZT Moderato (25.164) si ING Clasic (21.398). Acestea sunt urmate de AZT Vivace (16.984), Aviva Pensia Mea (8.945), Raiffeisen Acumulare (6.018), OTP Strateg (324), Concordia Moderat (230) si Eureko Confort (96).

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO