Un model de business în care vânzările de asigurări auto obligatorii (RCA) nu depăşesc 30% din totalul portofoliului este secretul din spatele profitabilităţii Allianz-Ţiriac, susţine Virgil Şoncutean, directorul general al asigurătorului.
Allianz-Tiriac a vândut în perioada ianuarie-septembrie a acestui an poliţe în valoare de peste 906 milioane de lei (203 mil. euro), ceea ce înseamnă că veniturile din RCA au însumat mai puţin de 272 milioane de lei. În primele nouă luni din 2015 vânzările de RCA cumulau 173 milioane de lei şi aveau o pondere de circa 20% în totalul portofoliului.
„Expunerea noastră pe RCA nu depăşeşte 30%, avem o structură echilibrată care ne permite să acoperim pierderea pe RCA din profitul obţinut pe alte linii“, explică Virgil Şoncutean. În perioada ianuarie-septembrie a acestui an Allianz-Ţiriac a raportat un profit operaţional de 70 de milioane de lei, cu circa 15 milioane de lei mai mult decât în intervalul ianuarie-septembrie al anului trecut. Obţinerea de profit nu este o noutate în cazul Allianz-Ţiriac, asigurătorul reuşind constant în ultimii ani să aducă câştiguri mai mici sau mai mari acţionarilor.