Bănci și Asigurări

Virgil Şoncutean, CEO la Allianz-Ţiriac: Reuşim să facem profit pentru că RCA-ul nu depăşeşte 30% din businessul nostru

Virgil Şoncutean, directorul general al asigurătorului. Allianz-Tiriac: Tariful de referinţă ar fi o evoluţie faţă de situaţia actuală. Este un coridor care îţi permite să reconectezi tariful la risc.

Virgil Şoncutean, directorul general al asigurătorului. Allianz-Tiriac: Tariful de referinţă ar fi o evoluţie faţă de situaţia actuală. Este un coridor care îţi permite să reconectezi tariful la risc.

Autor: Anelis Baciu

19.12.2016, 00:05 106

Un model de business în care vânzările de asigurări auto obli­ga­torii (RCA) nu depăşesc 30% din totalul portofoliului este secretul din spatele profitabilităţii Allianz-Ţiriac, susţine Virgil Şoncutean, di­rec­torul general al asigură­to­rului.

Allianz-Tiriac a vândut în perioada ianuarie-septembrie a acestui an poliţe în valoare de peste 906 milioane de lei (203 mil. euro), ceea ce înseamnă că veni­tu­rile din RCA au însumat mai puţin de 272 milioane de lei. În primele nouă luni din 2015 vânzările de RCA cumulau 173 milioane de lei şi aveau o pondere de circa 20% în totalul portofoliului.

„Expunerea noastră pe RCA nu depăşeşte 30%, avem o structură echilibrată care ne permite să acoperim pierderea pe RCA din profitul obţinut pe alte linii“, explică Virgil Şon­cu­­tean. În perioada ianuarie-sep­tembrie a acestui an Allianz-Ţiriac a raportat un profit operaţional de 70 de mi­lioane de lei, cu circa 15 milioane de lei mai mult decât în intervalul ianuarie-septem­brie al anului trecut. Obţinerea de profit nu este o noutate în cazul Allianz-Ţiriac, asigurătorul reu­şind con­stant în ultimii ani să aducă câş­tiguri mai mici sau mai mari acţionarilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO