AmRest (simbol bursier EAT), compania poloneză ce a pornit în 1993 cu un prim restaurant Pizza Hut în Wroclaw, ajungând astăzi să administreze în 14 ţări peste 1.500 de unităţi aparţinând unor branduri precum KFC, Starbucks, Pizza Hut sau Burger King, afişează în prezent o capitalizare bursieră de aproape 2 miliarde euro, după ce în ultimul an acţiunile companiei au urcat cu 43%, cu cinci puncte procentuale peste indicele polonez WIG20.
Compania, fondată de Henry McGovern şi Don Kendall, veniţi în Polonia pentru a beneficia de oporunităţile apărute după căderea Cortinei de Fier, are un model de business asemănător cu Sphera Franchise Group, cea mai recentă listare de pe piaţa de capital românească. Astfel, AmRest deschidea pentru prima oară, la fel ca în România, printr-o franciză de la PepsiCo, un restaurant Pizza Hut. Doi ani mai târziu, apare şi primul KFC în Polonia, iar în 1999 AmRest se îndreapta deja către piaţa din Cehia. Dezvoltarea AmRest continuă, iar în 2005 aceştia se listează pe bursa din Polonia. La un an după listare, AmRest figura cu 127 de restaurante KFC şi 64 de restaurant Pizza Hut. În 2006, acţiunile companiei s-au dublat, iar valoarea de piaţă a companiei ajunge la aproximativ 400 mil. euro.