Industria alimentară în T3

Afaceri mai mari pentru lactate, profituri mai mari în panificaţie

26 nov 2014 Autori: Ioana Tudor , Roxana Pricop

Doar doi dintre cei mai mari jucători din industria alimentară listaţi pe bursa de la Bucureşti, respectiv Albalact şi Prodlacta, au obţinut afaceri mai mari în trimestrul al treilea comparativ cu perioada similară a anului trecut, în timp ce panificaţia şi producţia de bere şi-au ajustat în jos rulajele.
 
Din cele cinci companii active în industria alimentară, doar producătorul de pâine  Boromir Buzău a raportat o creştere a profitului în trimestrul al treilea faţă de acelaşi interval al anului trecut. De la 1 septembrie 2013, TVA la pâine şi produsele de panificaţie a fost redusă de la 24% la 9%, cu un impact şi asupra rezultatelor financiare ale companiilor de profil.
 
Datele oficiale de la Institutul Naţional de Statistică au indicat o încetinire a ritmului de creştere al cifrei de afaceri în comerţul de alimente şi băuturi în trimestrul al treilea. În luna septembrie cifra de afaceri în comerţul de alimente, băuturi şi tutun a crescut în serie brută cu 7,3% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, însă a fost cel mai mic avans începând din iunie. Deşi INS a anunţat în ultimul an o creştere a consumului lună de lună, jucătorii din retailul alimentar au afirmat că este vorba doar de date statistice, nu de o realitate care se vede în coşurile de cumpărături.
 
Producătorul de ulei Argus Constanţa (simbol bursier UARG), producătorul de pâine Boromir Buzău (SPCU) şi producătorul de bere Bermas Suceava (BRM) au avut afaceri în scădere în intervalul iulie-septembrie, însă şi-au ajustat cheltuielile şi au încheiat pe profit trimestrul al treilea. Dacă rezultatul din T3 nu trece de 200.000 de lei în cazul companiilor Argus şi Boromir, în cazul Bermas profitul din trimestrul al treilea a fost de 1,27 mil. lei, în scădere cu 10% faţă de acelaşi interval al anului trecut. Dintre aceste trei societăţi, doar producătorul de pâine Boromir a raportat câştig net în urcare, însă avansul a fost susţinut de trecerea pe profit financiar, în timp ce profitul operaţional a fost în stagnare.

Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul de business intelligence al Ziarului Financiar. Pentru a putea avea acces la informatii trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele) - vezi prezentarea video a ZFCorporate. Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 26.11.2014

 

Cuvinte cheie:
crestere
, lactate
, afaceri
, profit
, producator
, paine
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide