Burse - Fonduri mutuale

Boromiz ţinteşte vânzări de 30 mil. € din morărit şi creştere de 20% pe an până în 2017

Boromiz ţinteşte vânzări de 30 mil. € din morărit şi creştere de 20% pe an până în 2017

Dinel Boromiz (52 de ani) a pus în ultimii 18 ani pe roţi unul dintre cei mai puternici jucători din industria locală de morărit şi panificaţie

Autor: Gabriel Razi

27.02.2012, 00:07 1432

"Vânzarea produselor de morărit în anul 2011 a înregistrat o creştere de 53% faţă de 2010. În ceea ce priveşte evoluţia pentru următorii cinci ani se estimează o creştere a vânzărilor cu 20% pe an", spun oficialii Boromir Prod, divizia de morărit şi panificaţie a grupului Boromir, într-un raport trimis Bursei de Valori Bucureşti.

Afacerile Boromir Prod, companie care operează o unitate de producţie în Buzău, au crescut anul trecut în lei cu 16,1% faţă de 2010, la 148,7 mil. lei (35 mil. euro). Profitul net al producătorului de paste făinoase şi cozonaci s-a majorat însă în aceeaşi perioadă cu 80%, la 1,3 mil. lei (0,37 mil. euro).

Morăritul a adus creşterea

Unul dintre motoarele de creştere ale afacerilor de anul trecut a fost partea de morărit, producţia pe această linie majorându-se cu 34% faţă de anul 2010, se arată în raport, fără să se precizeze nivelul producţiei în cifre absolute.

Avansul businessului din morărit a venit ca urmare a "diversificării gamelor de produse ambalate la pungă, diversificării sortimentelor de panificaţie şi a produselor dietetice". Mai mult, creşterea se datorează şi măririi numă­rului de distribuiori şi listării de produse în lanţuri de magazine, achizi­ţionării de noi spaţii comerciale sau măririi capacităţilor de producţie.

În acelaşi timp, reprezentanţii companiei notează că încasările pe linia produselor de panificaţie au crescut anul trecut cu 4,5% faţă de anul 2010.

Afacerile făcute de fabrica din Buzău acoperă însă numai o parte din afacerile grupului Boromir, afacere începută de la zero în urmă cu 18 ani de Constantin Boromiz. Acum omul de afaceri a ajuns să aibă rulaje la nivelul grupului său de peste 100 milioane de euro anual şi să plătească la fiecare sfârşit de lună mai bine de 2.000 de angajaţi.

Cum a început

Dinel Boromiz a făcut primii paşi în afaceri în 1991 atunci cu banii strânşi de la nuntă, împrumuturi de la rude, dar şi de la prieteni.

Atunci Boromiz şi-a deschis un bar în localitatea Grebleşti în judeţul Vâlcea, localitatea unde locuia atunci antreprenorul.

Prima sa afacere a rezistat numai trei ani, însă antreprenorul nu s-a dat bătut şi a pus bazele companiei Boromir Ind, companie care face şi acum parte din grupul său.

Intrarea pe piaţa de morărit şi panificaţie nu a fost o experienţă cu totul nouă pentru Boromiz având în vedere că el reprezintă a patra generaţie de morari din familia sa. În primii ani antreprenorul a investit toţi banii câştigaţi în extinderea morii sale din Râmnicu Vâlcea, astfel că în 1996 utilajele lui Boromiz ajunseseră să macine 100 de tone de cereale pe zi.

După mai mulţi ani de investiţii în firma sa omul de afaceri a făcut şi primele achiziţii.

Astfel în 1998 Boromir a început să cumpere acţiuni în cadrul altor companii din judeţ cu activitate similară. Producătorul a cumpărat acţi­uni la Moara Cibin din Sibiu, un an mai târziu şi-a mărit portofoliul prin achiziţia de acţiuni la Comcereal Vâlcea şi Comcereal Sibiu, iar şirul de investiţii în alte companii a fost completat de achiziţia de acţiuni în cadrul Boromir Prod Buzău.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO