Fabrica de hartie Somes Dej si-a bugetat o crestere de 20% a vanzarilor in 2007

8 nov 2006 Autor: Anca Rif, ZF Transilvania

Producatorul de celuloza si hartie Somes Dej, parte a grupului de firme Serviciile Comerciale Romane (SCR), a inregistrat in primele noua luni din acest an o cifra de afaceri de 27,9 milioane de euro, valoare similara in euro celei din aceeasi perioada din 2005. "Ne confruntam cu o lipsa acuta de masa lemnoasa, fenomen generat, pe de o parte, de procesul de retrocedare a padurilor si pe de alta parte, de faptul ca lemnul este tot mai des folosit pe post de combustibil in industria energetica", a declarat pentru ZF Transilvania Adrian Itu, director general al Somes Dej. Ca urmare a evolutiei pe primele noua luni din 2006, conducerea companiei estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri similara celei din 2005, in jurul valorii de 35 de milioane de euro. "Pentru noi anul 2006 este un an de investitii, in urma carora asteptam o crestere de cel putin 20% a indicatorilor financiari pentru anul viitor", a mai declarat Itu. Potrivit informatiilor furnizate de acesta, in primele noua luni ale anului investitiile in modernizare si retehnologizare s-au cifrat la peste 5,6 milioane de euro, volumul acestora urmand sa ajunga la peste 10 milioane de euro pana la sfarsitul lunii ianuarie 2007. Adrian Itu a mai spus ca, incepand de anul viitor, compania va lansa pe piata hartia din matase. "Asimiland in productie si hartia de matase vom avea toate gramajele incepand cu 15 grame si terminand cu 140. Int
entia nostra este sa integram o parte din productia noastra de celuloza in fabricarea de hartie", a mai declarat Adrian Itu. Conducerea companiei estimeaza pentru hartia de matase o capacitate de productie de 20.000 de tone pe an, produsul urmand sa fie comercializat atat pe piata interna, cat si pe cea externa, in procente egale. "Hartia de matase este folosita la impachetarea produselor mai sensibile si estimam ca vom fi singurii producatori autohtoni", a precizat Adrian Itu. In 2005, compania a inregistrat o descrestere a cifrei de afaceri, principalul motiv fiind, potrivit conducerii, devalorizarea euro. "Am incercat sa contracaram acest fenomen prin adoptarea unei noi strategii de vanzari si prin reorientarea spre anumite piete mai avantajoase, cum e cea interna", a precizat Itu. Potrivit acestuia, in 2005, Somes Dej a obtinut un profit din exploatare de aproximativ 1,5 milioane de euro, iar pentru acest an compania are bugetat un profit de 3,5 milioane de euro. In prezent, 60% din productia de hartie a companiei merge pe pietele externe in tari precum Italia, Germania, Olanda, Franta, Orientul Mijlociu si tarile est-europene. Potrivit propriilor estimari, Somes Dej detine o cota de aproximativ 60-70% din piata autohtona de hartie. Pe piata hartiei de ambalaj, principalii competitori ai Somes Dej sunt companiile Ambro Suceava si Omnimpex Hartia Busteni, iar pe piata hartiei apte pentru tipar, concureaza cu Celhart Donaris Braila, Comceh Calarasi si Omnimpex Hartia Busteni.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 08.11.2006

Intră în comunitatea Facebook Ziarul Financiar, locul unde ziarul vorbeşte cu tine
Cuvinte cheie:
Fabrica
, de
, hartie
, Somes
, Dej
, si-a
, bugetat
, o
, crestere
, de
, 20%
, a
, vanzarilor
, in
, 2007
Vizualizari:
Printeaza
Intră în comunitatea Facebook Ziarul Financiar, locul unde ziarul vorbeşte cu tine
vreaupresedinte.ro
vreaupresedinte.ro
Inchide