Burse - Fonduri mutuale

Giganţii din tehnologie rămân neclintiţi în faţa pandemiei şi mai bifează câteva miliarde de dolari: acţiunile Amazon, Apple şi Microsoft au crescut cu până la 30%

Business internaţional

Giganţii din tehnologie rămân neclintiţi în faţa...

Autor: Dorin Oancea

01.07.2020, 00:00 197

Amazon, cu o valoare de 415 mld. dolari şi o creştere de 32%, Apple (352 mld. dolari, +14%) şi Microsoft (326 mld. dolari, +30%) sunt cele mai valoroase branduri din lume, confom clasamentului BrandZ, realizat de Kantar. Valoarea cumulată a primelor 100 de branduri din întreaga lume a crescut cu 5,9% faţă de anul precedent, în ciuda impactului economic, social şi personal al Covid-19. 

Valoarea cumulată a celor 100 de branduri din topul global a ajuns la 5.000 de miliarde de dolari, echivalentul Produsului Intern Brut al Japoniei. 

Cele mai valoroase 100 de branduri la nivel global au demonstrat o rezistenţă mai mare şi o volatilitate mai scăzută în timpul crizei actuale faţă de recesiunea economică globală din 2008-2009, totalizând o creştere de 277 mld. dolari faţă de anul precedent. 

Portofoliul BrandZ format din cele mai puternice branduri a continuat să performeze mai bine decât piaţa, inclusiv decât indicii S&P 500 şi MSCI World Index, şi chiar în contextul crizei actuale acesta a scăzut mai puţin decât media globală. Clasamentul ţine cont de performanţa preţurilor acţiunilor în aprilie 2020, luând astfel în calcul efectul crizei Covid-19.

Companiile care au investit consecvent în marketing pentru a construi brand equity în ciuda climatului de nesiguranţă au reuşit să împiedice materializarea celor mai aspre consecinţe ale crizei. Înainte de pandemie, valoarea cumulată a principalelor 100 de branduri tindea spre o creştere de 9%. Amazon şi-a menţinut poziţia din fruntea clasamentului, atingând valoarea de 415,9 miliarde dolari, în urma unei creşteri de 32%.

Inclus pentru prima dată în clasamentul BrandZ în 2006, Amazon a crescut cu aproape 100 miliarde de dolari în valoare în acest an, echivalentul unei treimi din creşterea totală a mărcilor din BrandZ100. Brandurile din tehnologie au continuat sa domine clasamentul, contribuind cu peste o treime (37%) la valoarea brandurilor din Top 100 şi crescând, per ansamblu, cu 10%.

Apple şi-a menţinut poziţia de al doilea brand ca valoare din lume (crescând cu 14% şi atingând valoarea de 352,2 miliarde dolari), în timp ce Microsoft a recucerit locul 3 (cu o creştere de 30% şi o valoare estimată acum la 326,5 miliarde dolari), depăşind Google (Ă5%, 323,6 miliarde dolari) care se află acum pe locul 4.

Microsoft a ajuns la această performanţă datorită ecosistemului său de soluţii de lucru în cloud care include Office 365 şi Microsoft Teams şi care le-a permis utilizatorilor să îşi continue activitatea în timpul perioadei de izolare.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO