O statistică a ZF arată însă că în primele trei luni de la intrarea acţiunilor la tranzacţionare acestea au mai degrabă tendinţa să scadă faţă de preţul din prima zi de listare, pentru ca apoi să urmeze tendinţa generală a bursei. „Evoluţia după listare va depinde foarte mult de nivelul de suprasubscriere a ofertei. Dacă aşteptările noastre se confirmă şi va fi un grad mare de suprasubscriere, este de aşteptat ca la intrarea pe bursă, adică în primele zile până la două-trei săptămâni după listare, preţul să fie cu cel puţin 15% mai ridicat decât cel din ofertă, care s-ar putea plasa spre limita maximă a intervalului, adică undeva la 12,5 - 13 lei“, spune Mihai Alexa, manager de portofoliu la societatea de administrare a investiţiilor (SAI) Broker Cluj.
Oferta a atras după primele trei zile de desfăşurare a ofertei circa 7.000 de mici investitori, care au suprasubscris tranşa destinată acestora cu 31%. Până în prezent investitorii de retail au subscris 19,1 mil. acţiuni în oferta Electrica în valoare de 258 mil. lei (58 mil. euro).
Citiţi în continuare pe ZF Corporate:
- opinia lui Octavian Dragolea, directorul sucursalei din Bucuresti a firmei de brokeraj IFB Finwest, despre evoluţia preţului şi a subscrierilor
- randamentele obţinute pe ofertele Teraplast, Contor Group pi Romgaz, precum şi la ofertele secundare de la Transelectrica şi Transgaz