Compania Unirea Shopping Center (SCDM), controlată de familiaomului de afaceri Dan Adamescu, care deţine centrul comercial cuacelaşi nume din centrul Bucureştiului şi un centru comercial înBraşov, a raportat pentru anul trecut o scădere a cifrei de afacericu 11,6%, la 86,4 milioane de lei (20,3 mil. euro), potrivitraportului anual publicat pe site-ul companiei, care a fost aprobatvineri de acţionari.
Profitul net al companiei a scăzut cu 50% faţă de 2009, la 6milioane de lei (1,4 mil. euro). Câştigul raportat este cu 63% maimic decât cel prevăzut în bugetul de venituri şi cheltuieli pe2010, de 16 mil. lei, deşi afacerile au fost cu 1% peste nivelulbugetat.
Nerealizarea profitului bugetat a fost determinată de creştereacheltuielilor de exploatare, la 51,6 milioane de lei, cu 58%peste nivelul bugetat.
În raportul companiei se arată că printre factorii care auinfluenţat rezultatul se numără crearea de provizioane pentruclienţi incerţi în sumă de 3,8 mil. lei, de diferenţe de cursnegative de 1,1 mil. lei şi de cheltuieli de reparaţii şiîntreţinere mai mari cu 0,9% determinate de reparaţiile necesareîn urma stricăciunilor provocate în timpul iernii 2009-2010.
Compania a înregistrat cheltuieli de marketing şipublicitate cu 1,2 milioane de lei mai mari decât celeprevăzute în buget şi cheltuieli cu terţii (legate deproiecte şi servicii pentru dezvoltarea activităţii şiatragerea de clienţi noi) mai mari cu 3 mil.lei.
Pe de altă parte, scăderea vânzărilor faţă de 2009 esteexplicată de conducerea companiei prin închiderea mai multormagazine din aripa Călăraşi a centrului comercial din Bucureşti,pe fondul crizei, acordarea de reduceri la chiria magazinelor dincentrul comercial din Braşov, pe fondul scăderii vânzărilor, darşi de perioadele mai mari de amenajare necesare deschideriimagazinelor din grupul Inditex (Zara, Bershka, Pull & Bear,Stradivarius), H&M şi New Yorker.
Veniturile din închirieri au fost anul trecut de 75,7 milioanede lei (17,7 mil. euro), reprezentând 88% din cifra de afaceri.Centrul comercial din Bucureşti a generat venituri din chirii de62,6 milioane de lei (14,7 mil. euro), în condiţiile în caresuprafaţa închiriată este de 39.000 de metri pătraţi, iar chiriamedie, de 32 de euro/mp.
Centrul comercial din Braşov a generat venituri din chirii de13 milioane de lei (3,05 mil. euro), cu o chirie medie de 19euro/mp şi aproape 14.000 de metri pătraţi închiriaţi.
Valoarea principalelor active ale companiei (centrulcomercial din Bucureşti şi terenul aferent, parcarea supraetajatăşi centrul comercial din Braşov cu terenul aferent) a fostreevaluată la finele anului trecut în scădere cu 43 de milioane delei
(10 mil. euro), la 442,8 de milioane de lei (104 mil. euro).
Activele totale ale companiei erau evaluate la finele anuluitrecut la 541 mil. lei, în timp ce datoriile totale se ridicau la108 mil. lei, potrivit bilanţului companiei.
Pe Bursă Unirea Shopping Center este evaluată la 241 mil. lei(56,5 mil. euro), ultimul preţ de tranzacţionare fiind de 81lei/acţiune.
Reprezentanţii companiei nu au putut fi contactaţi ieri pentrucomentarii.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels