Burse - Fonduri mutuale

Profitul Unirea Shopping Center s-a înjumătăţit anul trecut

Profitul Unirea Shopping Center s-a înjumătăţit anul trecut

Faţa magazinului Unirea din centrul Capitalei s-a schimbat radical în ultimii doi ani, datorită reamenajării faţadelor în colaborare cu noii chiriaşi (Zara, Bershka şi H&M)

Autor: Andrei Chirileasa

18.04.2011, 23:42 127

Compania Unirea Shopping Center (SCDM), controlată de familiaomului de afaceri Dan Adamescu, care deţine centrul comercial cuacelaşi nume din centrul Bucureştiului şi un centru comercial înBraşov, a raportat pentru anul trecut o scădere a cifrei de afacericu 11,6%, la 86,4 mi­lioane de lei (20,3 mil. euro), potrivitraportului anual publicat pe site-ul companiei, care a fost aprobatvineri de acţionari.

Profitul net al companiei a scăzut cu 50% faţă de 2009, la 6milioane de lei (1,4 mil. euro). Câştigul raportat este cu 63% maimic decât cel prevăzut în bugetul de venituri şi cheltuieli pe2010, de 16 mil. lei, deşi afacerile au fost cu 1% peste nivelulbugetat.

Nerealizarea profitului bugetat a fost determinată de creştereachel­tuielilor de exploatare, la 51,6 mi­lioane de lei, cu 58%peste nivelul bugetat.

În raportul companiei se arată că printre factorii care auinfluenţat re­zultatul se numără crearea de pro­vizioane pentruclienţi incerţi în sumă de 3,8 mil. lei, de dife­ren­ţe de cursnegative de 1,1 mil. lei şi de chel­tuieli de reparaţii şiîntreţinere mai mari cu 0,9% deter­minate de re­paraţiile nece­sareîn ur­ma strică­ciunilor pro­vocate în timpul iernii 2009-2010.

Compania a înre­gis­trat cheltuieli de mar­keting şipubli­ci­ta­te cu 1,2 milioane de lei mai mari decât ce­lepre­văzute în bu­get şi chel­tuieli cu terţii (le­ga­te depro­iecte şi ser­vicii pentru dez­vol­ta­rea activităţii şiatra­ge­rea de clienţi noi) mai mari cu 3 mi­l.lei.

Pe de altă parte, scăderea vân­zărilor faţă de 2009 esteexplicată de conducerea companiei prin închiderea mai multormagazine din aripa Călă­raşi a centrului comercial din Bu­cureşti,pe fondul crizei, acordarea de reduceri la chiria magazinelor dincentrul comer­cial din Braşov, pe fondul scăderii vânzărilor, darşi de perioadele mai mari de amenajare necesare deschideriimagazinelor din grupul Inditex (Zara, Bershka, Pull & Bear,Stradivarius), H&M şi New Yorker.

Veniturile din închirieri au fost anul trecut de 75,7 milioanede lei (17,7 mil. euro), reprezentând 88% din cifra de afaceri.Centrul comercial din Bu­cureşti a generat venituri din chirii de62,6 milioane de lei (14,7 mil. euro), în con­diţiile în caresupra­faţa închiriată este de 39.000 de metri pătraţi, iar chiriamedie, de 32 de euro/mp.

Centrul comercial din Braşov a generat ve­nituri din chirii de13 mi­lioane de lei (3,05 mil. euro), cu o chirie me­die de 19euro/mp şi aproa­pe 14.000 de metri pă­traţi închiriaţi.

Valoarea princi­pa­le­lor active ale compa­niei (centrulcomercial din Bucureşti şi terenul aferent, parcarea supra­etajatăşi cen­trul comer­cial din Braşov cu terenul aferent) a fostreevaluată la finele anului trecut în scă­dere cu 43 de milioane delei

(10 mil. euro), la 442,8 de milioane de lei (104 mil. euro).

Activele totale ale companiei erau evaluate la finele anuluitrecut la 541 mil. lei, în timp ce datoriile totale se ridicau la108 mil. lei, potrivit bilanţului companiei.

Pe Bursă Unirea Shopping Center este evaluată la 241 mil. lei(56,5 mil. euro), ultimul preţ de tranzacţionare fiind de 81lei/acţiune.

Reprezentanţii companiei nu au pu­tut fi contactaţi ieri pentrucomentarii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO