Burse - Fonduri mutuale

Snap îşi dezamăgeşte investitorii: acţiunile scad chiar şi cu 20% după ce compania a raportat pierderi de 443 mil. dolari

Snap îşi dezamăgeşte investitorii: acţiunile scad...

Autor: Dan Grigore Ivan

09.11.2017, 00:02 85
Valoarea de piaţă a Snap, companie care deţine reţeaua de socializare Snapchat, a scăzut într-o singură zi cu aproape 20%, circa 3 mld. dolari, după închiderea şedinţei de tranzacţionare normale de la New York (after hours trading), până la 15 mld. dolari. Declinul a venit după ce firma din California a raportat o pierdere trimestrială de 443 mil. dolari, mai mare cu 300 mil. dolari faţă de cea de anul trecut. De asemenea, numărul de noi utilizatori a crescut mai încet decât se aştepta piaţa (8 milioane), ajungând la un total de 178 milioane, după un plus de 5 milioane în acest trimestru, potrivit presei internaţionale. Snap s-a listat pe bursă în martie 2017, la un preţ per acţiune de 17 dolari, atingând la câteva zile un maxim istoric de 27 dolari. De atunci, acţiunile Snap au scăzut cu aproximativ 50%, deşi sectorul tehnologic este campionul de necontestat al pieţei de capital americane, cu o apreciere în 2017 de peste două ori mai mare decât media. 

Snapchat se pregăteşte pentru schimbări de design, mai ales în cazul mesageriei video, a anunţat Evan Spiegel, co-fondator şi CEO al companiei, citat de Reuters. Mişcarea companiei ar putea fi interpretată drept o încercare de a atrage şi alte grupe de vârstă, având în vedere că în prezent Snapchat este utilizat preponderent de adolescenţi şi tineri până în 25 ani. Totodată, Snapchat se confrontă cu o competiţie foarte puternică din partea Facebook şi a companiilor din portofoliul său (Instagram şi WhatsApp). De altfel, Facebook a făcut o serie de oferte de cumpărare Snapchat înainte de listarea celei din urmă. Fondatorii Evan Speigel şI Bobby Murphy deţin 75% din drepturile de vot, deşI pachetul de acţiuni al lor reprezintă 45% din capitalul social al companiei. Snapchat a înregistrat venituri de 404 milioane dolari în 2016, de şase ori mai mult decât în anul precedent, în vreme ce pierderea companiei a ajuns la 514 milioane dolari, faţă de 373 milioane dolari în 2015.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO