Business Construct

Al doilea “pod al prieteniei”, între Calafat şi Vidin, va fi inaugurat miercuri

Al doilea “pod al prieteniei”, între Calafat şi...

Autor: Andreea Neferu

22.10.2012, 16:25 3736

Podul Calafat-Vidin, al doilea pod peste Dunăre între România şi Bulgaria, va fi inaugurat miercuri de către premierul Victor Ponta, omologul său bulgar Boyko Borisov, comisarul european pentru politică regională Johannes Hahn şi ministrul transporturilor Ovidiu Silaghi.

Anunţul a fost făcut de guvern, printr-un comunicat de presă.

Podul Calafat-Vidin, construit în parteneriat de statul bulgar şi statul român, este în întârziere cu circa doi ani faţă de termenul de finalizare estimat iniţial.

Realizarea acestui pod este extrem de importantă în special pentru transportatorii de mărfuri, care vor reuşi astfel să ajungă din statele din vest mult mai repede către parte de sud-est a Europei, în Peninsula Balcanică, economisind timp şi resurse. Costul construcţiei podului este estimat la circa 273 de milioane de euro, din care partea bulgărească plăteşte circa 225 de milioane de euro, iar restul revine statului român, potrivit informaţiilor care apar pe site-ul oficial al podului.

Firma constructoare a podului este FCC Construccion din Spania.

Podul va avea două benzi rutiere pe fiecare sens de mers, o linie de cale ferată, două trotuare şi o pistă pentru biciclişti.

Construcţia acestui pod şi a unei autostrăzi de la Nădlac la Calafat ar permite României să atragă tranzit rutier de mărfuri pe teritoriul său dinspre Viena sau Budapesta spre pod şi apoi spre Sofia, Atena sau Istanbul. În prezent trans­por­tatorii din Vest preferă să ajungă în Balcani prin Serbia.

Dacă România a construit pentru infrastructura de acces pe pod cinci kilometri de cale ferată şi o staţie terminală pentru controlul comun al traficului şi taxare, bulgarii au avut de realizat podul feroviar şi rutier cu patru benzi, un terminal feroviar nou pentru mărfuri, şapte kilometri de cale ferată nouă şi patru noduri rutiere noi. Podul peste Dunăre între Calafat şi Vidin va avea un trafic estimat de 100.000 de vehicule în primul an de la punerea în funcţiune, urmând ulterior ca traficul să crească.

Singurul pod peste Dunăre între Bulgaria şi România şi pe care se poate circula în prezent este cel de la Giurgiu-Ruse, care a fost finalizat în 1954.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO