Business Construct

„Anii trecuţi se construiau 30-40.000 de locuinţe noi pe an în toată ţara, acum se anunţă aceste cifre doar pentru Bucureşti“

„Anii trecuţi se construiau 30-40.000 de locuinţe noi...

Autor: Andreea Neferu

06.04.2015, 00:06 683
Sectorul local de plăci ceramice (gresie şi faianţă), estimat la circa 27 de milioane de metri pătraţi anual, a crescut anul trecut cu circa 5%, estimează Cătălin Rotaru, country manager al KAI Ceramics, divizia locală a producătorului bulgar de plăci ceramice KAI. Motorul pieţei a fost reprezentat în continuare de renovări, care de altfel au susţinut întregul sector al construcţiilor în anii de criză. De asemenea, şi apariţia unor noi categorii de dezvoltatori imobiliari, care şi-au adaptat oferta de spaţii locative atât necesităţilor, cât şi puterii reale de cumpărare a clienţilor, a contribuit la un plus al pieţei de plăci ceramice.
 
„Pentru 2015 estimăm o creştere de circa 8% a pieţei de plăci ceramice. Sunt deja proiecte de construcţii noi iar, una peste alta, lucrurile se mişcă. Dacă anii trecuţi se construiau 30-40.000 de noi locuinţe pe an la nivel naţional, acum se anunţă aceste cifre doar pentru Capitală. Unde au fost trei blocuri noi, mai apare încă unu, ceea ce arată că cei care le-au dezvoltat nu au rămas cu locuinţele nevândute şi că cerere există”, afirmă Rotaru.
 
Noile proiecte din zona rezidenţială, care au început să apară încă de anul trecut, reprezintă premise pentru o creştere mai puternică începând din 2016 şi mai puţin anul acesta. „Piaţa (de plăci ceramice – n.red.) a variat în 2014 între plus şi minus 5% faţă de anul 2013. Chiar dacă există o emulaţie în piaţă şi sesizez o creştere a interesului şi apetitului investitorilor faţă de piaţa imobiliară - cauzată de scăderea masivă a dobânzilor şi a deschidereii către creditare a unor bănci – efectul se va propaga în principal în anul 2016, din cauza faptului că perioada în care o construcţie ajunge la finisaje este lungă.
 
În anul 2016 cred într-o creştere a pieţei cu două cifre, dar sănătoasă şi corectă”, afirmă Lucian Azoiţei, directorul general al Pazo, grup specializat în distribuţia de plăci ceramice şi obiecte sanitare. El spune că cea mai mare dificultate în piaţă în acest moment este supravieţuirea, în contextul în care există o radicalizare a ofertei din cauza cererii mici.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO