Business Construct

Cine este Nelu Iordache, "regele asfaltului" cu două contracte reziliate în câteva zile şi percheziţii de la procurorii anticorupţie

Cine este Nelu Iordache, “regele asfaltului” cu două contracte reziliate în câteva zile şi percheziţii de la procurorii anticorupţie

Autor: Andreea Neferu

29.11.2012, 11:20 7193

Nelu Iordache, omul de afaceri care controlează constructorul Romstrade şi operatorul aerian low-cost Blue Air, a intrat în liga mare a "regilor asfaltului" în 2007, când afacerile companiei Romstrade din Giurgiu au ajuns aproape de pragul de 200 de milioane de euro, după ce cu un an înainte business-ul era de doar 18,5 milioane de euro.

Personaj discret, care nu a dat decât un singur interviu de-a lungul timpului, Nelu Iordache a câştigat, prin intermediul Romstrade, unele dintre cele mai importante contracte de drumuri din România. Contractele cele mai "productive" au fost cele pentru reabilitarea drumurilor naţionale şi a străzilor din oraşe precum Bucureşti, Deva sau Girugiu, iar ulterior compania a câştigat contracte de lărgire a unor tronsoane din şoseaua de centură a Capitalei, potrivit datelor ZF.

Iar acesta a fost doar începutul: a urmat contractul pentru modernizarea şoselei Transalpina, pe o distanţă de 148 de kilometri între Bengeşti şi Sebeş, care a fost atribuit în 2008 firmei Romstrade pentru circa 335 de milioane de euro. Începând de anul trecut, compania lui Nelu Iordache a trecut şi la "drumurile mari", câştigând alături de portughezii de la Monteadriano Engenharia e Construcao şi de firma Donrep Construct, controlată de Dragoş Niculae, construcţia primului lor al autostrăzii Nădlac-Arad, pentru 115,8 milioane de euro. Întârzierile cu care s-a lucrat pe această autostradă au determinat compania de drumuri să rezilieze în urmă cu o săptămână contractul. Mai mult, astăzi procurorii anticorupţie fac percheziţii la firmele Romstrade şi Blue Air, într-un dosar privind posibile deturnări de fonduri în cazul lucrărilor la autostrada Arad-Nădlac, potrivit Mediafax, care citează surse judiciare. Astfel, Nelu Iordache s-a asociat cu firme portugheze pentru lucrările la acest tronson, iar din cauza unor nemulţumiri apărute în privinţa lucrărilor, acestea ar fi sesizat mai multe instituţii, printre care şi Comisia Europeană. Prejudiciul estimat este de circa 6 milioane de euro.

Cum şi-au împărţit regii asfaltului harta ţării în 2011: Umbrărescu în Moldova, Cornu în Banat şi Nelu Iordache în Muntenia

Totodată, CNADNR a anunţat ieri rezilierea contractului pentru construcţia a 53 km din DN 6 Alexandria-Craiova, încheiat cu firmele Romstrade, Ezentis Infraestructuras (Spania) şi Euro Construct Trading 98 (Dan Beşciu şi Sorin Vulpescu), tot pe fondul întârzierilor la lucrări. Valoarea proiectului s-a ridicat la circa 136 mil. lei (31,6 mil. euro la un curs de schimb de 4,3 lei/euro), potrivit datelor ZF.

Anul trecut, Romstrade a avut o cifră de afaceri de circa 127 de milioane de euro, în scădere cu circa 5% faţă de anul anterior, în timp ce profitul net a scăzut cu 61%, până la 2,6 milioane de euro, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe. În prima parte a anului, Romstrade îşi bugetase o creştere a business-ului în 2012 de până la 290 de milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO