Business Construct

Concernul german Hornbach, prezent şi pe piaţa locală de bricolaj, a încheiat anul financiar trecut cu afaceri de 4,1 mld.euro, în creştere cu 5%

Concernul german Hornbach, prezent şi pe piaţa locală...

Autor: Roxana Rosu

02.04.2018, 10:19 261

Concernul german Hornbach, prezent şi pe piaţa locală de bricolaj, a înregistrat în anul financiar 2017/2018, încheiat în februarie, o cifră de afaceri de  4,1 miliarde de euro, cu 5,1% peste nivelul din anul anterior, segmentul de magazine raportând un avans de 3,6%, iar cel de comerţ cu materiale de construcţii de 8,3%.

Motorul de creştere din concern a fost, la fel ca în ultimii doi ani , activităţile de comerţ DIY din cele opt ţări unde există magazine Hornbach (regiunea Restul Europei).

Pe acest segment, precum şi din comerţul online, Hornbach a înregistrat o creştere a cifrei de afaceri de 9%, ajungând la 1,82 mld euro. Astfel, cota din străinătate la cifra de afaceri a concernului a crescut de la 45% la 46,8%.

Fără a lua în considerare magazinele inaugurate şi cele închise şi ajustările de curs valutar, în anul financiar 2017/18 HORNBACH şi-a majorat cifra de afaceri în Restul Europei cu 6,1%, după o creştere de 5,1% în anul precedent. Incluzând efectele de curs valutar şi în condiţiile unor suprafeţe de vânzare nemodificate, cifra de afaceri a crescut cu 5,6% (anul precedent: 4,6%).

La nivel de grup, cea mai mare subgrupă operativă a concernului HORNBACH Baumarkt AG, care la data încheierii exerciţiului financiar, 28 februarie 2018, administrează la nivel european 156 (anul precedent: 155) de magazine de materiale de construcţii şi grădinărit, precum şi e-commerce în nouă ţări, şi-a majorat cifra de afaceri cu 4,9%, ajungând la 3.891 milioane de euro.

Fără a lua în considerare magazinele inaugurate şi cele închise şi ajustările de curs valutar, cifra de afaceri a magazinelor de materiale de construcţii şi grădinărit (DIY) a crescut cu 3,6% (3,3% cu efectele de curs valutar).

La fel ca în anul precedent, cele mai puternice impulsuri de creştere au venit de la unităţile internaţionale. Astfel, cota din străinătate din cadrul subgrupei de magazine de materiale de construcţii a concernului a crescut de la 45,0% la 46,8%.

Subgrupa HORNBACH Baustoff Union GmbH a concernului a înregistrat un plus la cifra de afaceri de 8,3%, ajungând la 248 mil. euro.

„În exerciţiul financiar 2017/18, ne-am atins obiectivele cu privire la cifra de afaceri. Astfel, ne-am putut impune cu succes într-un domeniu concurenţial care, ca urmare a digitalizării în creştere, a devenit mai pretenţios ca oricând. Datorită strategiei noastre de împletire a comerţului staţionar cu comerţul online, le putem oferi clienţilor noştri, pe toate canalele, soluţii potrivite perfect pentru proiectele lor de construcţii şi renovări“, a declarat Albrecht HORNBACH, preşedintele Consiliului de Administraţie al HORNBACH Management AG.

Cifra de afaceri netă pe segmentul DIY inclusiv comerţul online a crescut în Germania în anul financiar 2017/18 (de la 1 martie 2017 până la 28 februarie 2018) cu 1,5%, ajungând la 2 miliarde euro. Pe o suprafaţă de vânzare nemodificată, aceasta însemnând, fără luarea în considerare a deschiderii unor noi magazine sau închiderea altora în ultimele 12 luni, că s-au obţinut majorări ale cifrei de afaceri în toate trimestrele. În acest sens, a rezultat per total o creştere de 1,5%, pe o suprafaţă de vânzare nemodificată.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO