Business Construct

Construcţiile se pregătesc de un al doilea semestru pierdut. „Preţul tăierii investiţiilor publice este dispariţia locurilor de muncă, a investitorilor şi a fluxurilor de mărfuri“

Primul lot al autostrăzii Lugoj-Deva a fost inaugurat în decembrie anul trecut, însă o parte din autostradă este impracticabilă, pentru că se opreşte brusc în câmp. Lucrările sunt programate să se încheie în vara lui 2016

Primul lot al autostrăzii Lugoj-Deva a fost inaugurat în decembrie anul trecut, însă o parte din autostradă este impracticabilă, pentru că se opreşte brusc în câmp. Lucrările sunt programate să se încheie în vara lui 2016

Autor: Andreea Neferu

26.08.2014, 16:51 1283

Sectorul construcţiilor, care în primul semestru a înregistrat un declin de 9,4% pe fondul „în­gro­pării“ mai multor investiţii publice, ar putea avea şi în a doua parte a anului aceeaşi soartă dezastruoasă, în contextul în care proiectele de stat dau prea puţine semne că vor fi deblocate, iar sezonul lucrărilor se va încheia în 2-3 luni, în funcţie de condiţiile meteo. România are nevoie să iasă din recesiunea tehnică în care a intrat în ultimele două trimestre, iar construcţiile ar putea fi un motor pentru revenirea pe plus a PIB-ului.

Cu un declin de aproape 27% în primul semestru, lucrările inginereşti, adică de infrastructură, nu au dat semnale puternice de revenire în ultimele două luni de vară, iulie şi august, când pe şantiere ar fi trebuit să se lucreze la foc continuu. În ciuda faptului că în zona de construcţii rezidenţiale primele şase luni au adus un plus semnificativ, de peste 41% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, acestea nu au putut compensa scăderile dramatice din domeniul infrastructurii.

„Deja suntem la final de august şi trimestrul al treilea aproape se termină şi nu pare că în infrastructură lucrurile s-au mişcat mai bine faţă de celelalte două trimestre. Şi al treilea trimestru pare cumva compromis (în ceea ce priveşte sectorul construcţiilor – n.red.)“, spune Ionuţ Dumitru, economistul-şef al Raiffeisen Bank. El afirmă că speră ca în al patrulea trimestru să fie lansate mai multe proiecte.

În prezent printre puţinele mari proiecte de infrastructură la care se lucrează se numără câteva tronsoane de autostrăzi. Dacă la începutul verii se lucrau pe doar 50 de kilometri de autostrăzi (primul lot din Nădlac-Arad, lotul al treilea al autostrăzii Orăştie-Sibiu), până la finalul anului România ar trebui să aibă în execuţie circa 200 de kilometri de autostrăzi. Deja pe unele tronsoane, aşa cum sunt Lugoj-Deva (lotul al patrulea), lucrările au început. Estimând că pe un tronson de circa 20 de kilometri lucrează între 500 şi 1.000 de oameni, rezultă că numai aceste autostrăzi ar asigura în mod direct între 5.000 şi 10.000 de locuri de muncă, potrivit calculelor ZF. Mai mult, construcţia de autostrăzi are efecte şi în alte industrii, cum este cea a producţiei de materiale de construcţii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO