Business Construct

Cora, cei mai agresivi pe extindere

Cora, cei mai agresivi pe extindere
03.01.2011, 23:55 82

Reţeaua franceză Cora, care operează cele mai performantehipermarketuri de pe piaţa locală în funcţie de vânzările perunitate, a cumpărat în ultimii doi ani teren după teren în vedereaextinderii reţelei până la 20 de unităţi, pe o piaţă în careprincipalii competitori au frânat investiţiile, pe fondul scăderiiconsumului.

Francezii au plătit în ultimii doi ani peste 50 de milioane deeuro doar pentru terenuri, ţinând cont că au achitat 13 milioane deeuro doar pentru terenul uzinei Hidromecanica din Braşov, alte 9milioane de euro fiind plătite pentru terenul fostei fabrici Ascodin Bacău.

Marii jucători găsesc în recesiune cea mai bună perioadă pentrua-şi pregăti terenul în vederea realizării unor mari investiţii,mizând pe o revenire consistentă a economiei şi a consumului petermen scurt.

"În acest an şi anul trecut am securizat terenuri şi spaţiipentru 15 magazine noi, care vor fi inaugurate în următorii treiani. Majoritatea magazinelor viitoare vor fi pe terenuri cumpărate,dar vom avea şi spaţii în chirie", a declarat Philippe Lejeune,directorul general al Cora România.

Compania a realizat anul trecut vânzări de 329 de milioane deeuro în România, cu o reţea de trei magazine, iar în acest an aumai fost inaugurate două unităţi, în cadrul centrelor comercialeSun Plaza din Bucureşti şi Gold Plaza din Baia Mare.

Cel puţin trei unităţi noi vor fi inaugurate în următorul an, încadrul centrelor comerciale Galleria Arad, City Park din Constanţaşi într-un spaţiu propriu aflat în construcţie la Drobeta-TurnuSeverin, urmând ca în iarna acestui an să înceapă lucrările deconstrucţie la un al doilea hipermarket în Constanţa, unde companiadeţine de asemenea un teren de cinci hectare. Investiţiile totalepentru deschiderea celor 15 hipermarketuri în următorii trei anipot fi estimate la peste 300 de milioane de euro, ţinând cont căfirma a început să îşi adapteze magazinele şi pentru oraşe maimici, cu o putere mai scăzută de cumpărare, după ce a inaugurat înacest an cel mai mare hipermarket din România, magazinul din SunPlaza.

"Bugetul de investiţii pentru anul viitor este de 50-60 demilioane de euro", a mai spus Lejeune.

Pe lista pentru noi inaugurări a francezilor se mai află şioraşe precum Galaţi, Craiova sau Bucureşti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO