Business Construct

Cum au ajuns trei antreprenori din Buzău la un business de 1,2 milioane de euro cu mobilă pentru spaţii comerciale şi bucătării

Anul trecut vânzările Romvitrine au ajuns la 1,2 mil. euro, din care 15% au reprezentat vânzările generate de brandul de mobilă de birou lansat pe piaţă în urmă cu cinci ani. Pentru 2017 ţinta fondatorilor este de a depăşi 2 mil. euro.

Anul trecut vânzările Romvitrine au ajuns la 1,2 mil. euro, din care 15% au reprezentat vânzările generate de brandul de mobilă de birou lansat pe piaţă în urmă cu cinci ani. Pentru 2017 ţinta fondatorilor este de a depăşi 2 mil. euro.

Autor: Mihaela Pascari

21.07.2016, 19:00 3694
Trei antreprenori, Florin Grosu, Claudiu Chircu şi Ştefan Coman, au pus bazele producătorului de mobilier pentru spaţii comerciale şi pentru bucătării Romvitrine în urmă cu circa 20 de ani într-o comună din apropierea Buzăului. Ulterior, fondatorii au achiziţionat şi terenul de lângă unitatea de producţie care în prezent se întinde pe suprafaţă de 1.500 metri pătraţi şi care a generat anul trecut venituri de peste 1 mil. euro.
 
Pasul următor pentru cei trei fon­datori a fost lansarea brandului de mo­bilă de bucătărie Euphoria Kitchens Hall. Piesele vândute sub acest brand sunt realizate la comandă din furnir şi lemn masiv. „La început fabrica pro­ducea rafturi de sticlă pentru amenajări de magazine, ulterior am încercat pro­du­cerea de mobilier pentru lo­cuinţe, însă procesul de fabricare era unul dificil, aşa că fabrica s-a axat pe pro­­du­cerea de mobilier pentru bucă­tării“, a spus Florin Grosu, unul dintre acţio­na­rii firmei Romvitrine (firma admi­nis­trea­­ză brandul Euphoria Kitchens Hall). Anul trecut vânzările Romvitrine au ajuns la 1,2 mil. euro dintre care 15% au reprezentat vânzările generate de brandul de mobilă de birou lansat pe piaţă în urmă cu cinci ani. Pentru 2017 ţinta fondatorilor este de a depăşi cifra de 2 mil. euro.
 
Clienţii companiei provin din majoritatea regiunilor ţării, însă principalele puncte care generează venituri sunt Bucureştiul, Sibiul şi Constanţa. „Odată cu începerea activităţii cele mai multe comenzi veneau din apro­pierea Buzăului, însă cu timpul ne-am ex­tins şi am ajuns să avem clienţi din toate colţurile ţării, aceştia remarcându-ne la târgurile şi expoziţiile la care am participat“, a mai spus fondatorul.  Pentru cei 40 de angajaţi ai fabricii, fondatorii organizează cursuri de specializare în utilizarea utilajelor.
 
Cea mai mare comandă pe care a primit-o Romvitrine a fost în valoare de 25.000 de euro, iar media bucătăriilor pe care le comercializează este de 7.000-8.000 de euro. „Performanţa pe care am reuşit-o a fost de a aranja o bucătărie într-o jumătate de zi cu toate decupajele realizate anterior. Însă nu ne apucăm de lucru până nu scanăm spaţiul pregătit de client, deoarece construcţiile noi sunt destul de dificile, iar dacă nu verificăm spaţiul pot apărea nelamuriri“, precizează Florin Grosu.
 
Planurile de viitor ale fondatorilor Romvitrine vizează extinderea în majoritatea regiunilor din ţară. În prezent fabrica este amplasată în apropiere de Buzău, însă firma deţine şi două showroom-uri, unul în Buzău şi unul în Capitală.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO