Business Construct

Cum s-a schimbat proiectul mallului din parcul Titan, o investiţie de 180 mil. euro pe un teren cumpărat acum zece ani. GALERIE FOTO

ParkLake Plaza - prima varianta de proiect (2007)

galerie foto

Autor: Corina Mirea

17.06.2015, 19:00 2507

Centrul comercial ParkLake, dezvoltat de compania portugheză Sonae Sierra şi de irlandezii de la Caelum Development în cartierul bucureştean Titan, îşi va deschide porţile în primăvara viitoare. Acesta are o suprafaţă închiriabilă de 70.000 de metri pătraţi, unde vor intra peste 200 de magazine, iar dezvoltatorii deja s-au înţeles cu retailerii pentru ocuparea a 80% din spaţiu.

Construcţia ParkLake a fost anunţată pentru prima dată în 2007, la un an după ce irlandezii au achiziţionat terenul fostei baze sportive Spartac. Iniţial, mallul ar fi trebuit să aibă o suprafaţă închiriabilă de 110.000 de metri pătraţi şi două clădiri rezidenţiale în zona din spate.

În 2008, Caelum Development a făcut un joint-venture cu portughezii de la Sonae Sierra pentru a putea finaliza contrucţia în primăvara lui 2011. Ei au renunţat atunci la ideea de a avea două clădiri de locuinţe de 20 de etaje, rezumându-se la una singură pentru a face loc mai multor spaţii verzi. Dar criza a pus pe hold proiectul. Iar în următorii ani, din plan a dispărut total zona de apartamente, logo-ul şi sigla au suferit modificări, iar mallul a căpătat o nouă formă.

Proiectul nu a mai avansat până în 2014, când cei doi dezvoltatori au început să negocieze cu Carrefour posibilitatea ca retailerul alimentar să devină al treilea acţionar. În prezent, Carrefour deţine circa 30% din ParkLake Plaza şi cea mai mare suprafaţă din centrul comercial.

În primăvara anului viitor ParkLake va putea primi 1,5 milioane de clienţi în cele peste 200 de magazine, printre care se numără şi brandurile Zara, Bershka, Massimo Dutti, Stradivarius, Pull & Bear, Zara Home şi Oysho (toate ale grupului spaniol Inditex), dar şi H&M, Koton, Aldo sau Maxitoys.

Mallul din parcul Titan va fi împărţit în patru zone (amenajate în specificul fiecărui anotimp), o zonă de food court cu acoperiş din sticlă, spaţii de joacă în aer liber, dar şi terasă cu vedere panoramică. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO