Deşi salariul e de şapte ori mai mic, un român cheltuie în Leroy Merlin cu doar 40% mai puţin decât un francez

9 feb 2016 Autor: Bogdan Alecu

Când merg la cumpărături în magazinele de bricolaj românii cumpără mai degrabă produse pentru construcţia, renovarea şi modificarea locuinţei, în timp ce francezii se orientează către decoraţiuni, spune Frederic Lamy, director general al Leroy Merlin România. Acest lucru demonstrează într-o anumită măsură şi gradul de dezvoltare a economiei.
 
„Aici clienţii construiesc şi renovează, în Franţa locuinţele sunt construite şi renovate, motiv pentru care francezii se uită mai degrabă către decoraţiuni. Valoarea unui bon de casă dintr-un magazine Leroy Merlin din România este la 60% din cel din Franţa, însă mixul de produse este foarte diferit. Spre exemplu cantitatea este mai mare aici, iar francezii cumpără produse mai scumpe. În Turcia, de asemenea se merge mult pe decoraţiuni“, a spus Frederic Lamy. Salariul unui român însă este de circa şapte ori mai mic decât al unui francez, respectiv 400 de euro net pe lună faţă de circa 3.000 de euro în Hexagon.
 
Compania are 600 de furnizori pentru produsele pe care le comercializează în România, reprezentantul său afirmând că 75% dintre aceştia sunt fie producători, fie distribuitori locali. Mărcile private reprezintă 15% dintre cele peste 30.000 de produse pe care Leroy Merlin le comercializează pe plan local.
 
„Puterea de cumpărare creşte, însă chiar şi dacă s-ar dubla salariul minim pe economie, tot ar fi sub 500 de euro, iar preţurile din magazine trebuie adaptate la aceste realităţi, motiv pentru care noi suntem foarte atenţi la preţuri. Vestea bună este că puterea de cumpărare creşte în timp pe piaţa locală“, a spus Lamy. În opinia sa, România este precum Polonia în urmă cu zece ani, iar Bucureştiul precum Varşovia când vine vorba de dezvoltare. „Ne putem dezvolta aici cum am făcut în Polonia. Spre exemplu, acum avem zece magazine în Varşovia şi am putea ajunge la o cifră similară şi în Bucureşti în viitor. De asemenea marile oraşe ale României vor creşte. Clujul va ajunge la un milion de locuitori, iar exemplele pot continua“.
 
Următorul pas în dezvoltarea magazinelor este extin­derea pe online, care va facilita „cucerirea“ micilor oraşe, alături de magazinele amplasate pe drumurile principale.
 
„Nu credem în magazinele din oraşele mici deoarece în general oamenii pleacă de acolo. Dar vrem să ne extindem pe online. Momentan nu ştim exact ce va fi, e-commerce, de ridicat din magazin sau distribuţie, dar vom merge în online. Momentan avem sistem de livrare a produselor la preţuri convenabile“, a subliniat şeful Leroy Merlin.
 
Leroy Merlin va deschide la mijlocul acestei luni cel de-al nouălea magazin din reţeaua proprie de pe piaţa locală. Până anul trecut acolo a funcţionat un magazin BauMax, reţea preluată de retailerul de bricolaj în 2015.
 
Anterior, la începutul lunii decembrie retailerul a deschis în Sibiu un magazin pe o suprafaţă de 11.000 mp în incinta Sibiu Shopping City alături de Carrefour şi Auchan. În afară de cele două, pe piaţa locală mai funcţionează alte şapte magazine Leroy Merlin.†După Constanţa va urma cel de-al doilea magazin din Cluj-Napoca, iar după aceea vor urma magazinele din Suceava, Tg. Mureş, Bacău, Iaşi şi Timişoara. Acestea sunt însă rebrandinguri. La sfârşitul verii Leroy Merlin va ajunge la 15 magazine.
 
Următorul pas al reţelei este să se extindă în Capitală, unde Leroy Merlin are în prezent trei magazine, în timp ce Dedeman are patru, Brico Depot patru, şi Praktiker trei. Hornbach, unul dintre cei mai puţini extinşi retaileri de bricolaj are trei magazine în Capitală cu cel din Baloteşti.
 
Cel mai bun magazin al reţelei este cel din Chitila, din Colosseum Retail Park, cu afaceri de 35 mil. euro, urmat de Leroy Merlin Alexandriei, deschis pe Şos. Alexandriei în Bragadiru. Anul trecut Leroy Merlin înregistrat în România o cifră de afaceri de circa 150 mil. euro, acestea fiind primele rezultate după preluarea magazinelor bauMax. Spre comparaţie, în magazinele preluate, vânzările sunt acum cel puţin duble faţă de ce înregistra bauMax când le opera.
 
Potrivit celor mai recente date raportate la Finanţe, valabile pentru anul 2014, firmele Leroy Merlin România şi Leroy Merlin Bricolaj au înregistrat afaceri cumulate de 45,1 mil. euro. În 2014, Leroy Merlin avea deschise în România doar două magazine, unu la Chitila şi unu la Craiova, dintre care ultimul deschis spre finalul anului, în septembrie.
 

 

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 09.02.2016

 
Cuvinte cheie:
Leroy Merlin
, franta
, roman
, cheltuieli
, scadere
, magazine
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide